Background Image
Previous Page  9 / 128 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 128 Next Page
Page Background

6

Figurtall, følger og rekker

KOMPETANSEMÅL

Kompetansemålene er hentet fra 1P, 1T, 2P, 2P-Y ,2T, S1, R2, S2.

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

• gjere greie for omgrepet lineær vekst, vise gangen i slik vekst og

bruke dette i praktiske døme, også digitalt (1P, 2P-Y)

• omsetje mellom ulike representasjonar av funksjonar (1P, 2P-Y)

• undersøkje funksjonar som beskriv praktiske situasjonar, ved å fastsetje nullpunkt,

ekstremalpunkt og skjeringspunkt og tolke den praktiske verdien av resultata (1P, 2P-Y)

• rekne med rotuttrykk, potensar med rasjonal eksponent og tal på standardform, bokstavuttrykk,

formlar, parentesuttrykk og rasjonale og kvadratiske uttrykk med tal og bokstavar,

faktorisere kvadratiske uttrykk, bruke kvadratsetningane og lage fullstendige kvadrat (1T)

• omforme ei praktisk problemstilling til ei likning, ein ulikskap eller eit likningssystem,

løyse det matematiske problemet både med og utan digitale verktøy, presentere

og grunngje løysinga og vurdere gyldigheitsområde og avgrensingar (1T)

• gjere greie for funksjonsomgrepet og kunne omsetje mellom ulike representasjonar av

funksjonar (1T)

• analysere teoretiske og praktiske problemstillingar, nne mønster og struktur i ulike

situasjonar og beskrive samanhengar ved hjelp av matematiske modellar (2T)

• bruke digitale verktøy i utforsking, modellbygging og presentasjon (2T)

• gjere målingar i praktiske forsøk og formulere matematiske

modellar på grunnlag av observerte data (2P, 2P-Y)

• analysere praktiske problemstillingar knytte til daglegliv, økonomi, statistikk og

geometri, nne mønster og struktur i ulike situasjonar og beskrive samanhengar

mellom storleikar ved hjelp av matematiske modellar (2P, 2P-Y)

• bruke funksjonar til å modellere, drøfte og analysere praktiske samanhengar (2P, 2P-Y)

• omforme en praktisk problemstilling til en likning, en ulikhet eller et likningssystem, løse det og

vurdere løsningens gyldighet (S1)

• nne og analysere rekursive og eksplisitte formler for tallmønstre med og uten digitale

hjelpemidler, og gjennomføre og presentere enkle bevis knyttet til disse formlene (R2)

• summere endelige rekker med og uten digitale hjelpemidler, utlede

og bruke formlene for summen av de n første leddene i aritmetiske og

geometriske rekker, og bruke dette til å løse praktiske problemer (R2)

• regne med uendelige geometriske rekker med konstante og variable kvotienter, bestemme

konvergensområdet for disse rekkene og presentere resultatene (R2)

• omforme en praktisk problemstilling til en likning, en ulikhet eller et

likningssystem, løse det og vurdere løsningens gyldighet (S2)

• avgjøre om en uendelig geometrisk rekke er konvergent, og beregne summen av rekka (S2)

Figurtall, følger og rekker