Publikasjoner KreTek
Publikasjoner i KreTek
Publikasjoner i KreTek
Vitenskapelige artikler
Bungum, Berit & Mogstad, Erik (2022):
Building and programming a weather station: Teachers' views on values and challenges in a comprehensive STEM project.
Research in Science & Technological Education.
Astrid Johansen, Erik Mogstad, Bojana Gajic & Berit Bungum (2022):
Incorporating creativity in science and mathematics teaching: Teachers’ views on opportunities and challenges
NorDiNa. 18(1), 98-111
Berit Bungum & Anders Sanne (2021):
Conditions for the Active Involvement of Teachers in a Design-Based Research Project
Designs for Learning. Volum 13(1), s. 44-54
Artikler om undervisningsopplegg
Berit Bungum, Eirik Lyngvær & Erik Mogstad (2022):
Kreativ teknologi i værstasjonprosjekt
Naturfag (1) s. 68-71
Bojana Gajić, Nils Kristina Rossing, Eirik Lyngvær & Berit Bungum (2022):
Design and build a smart lamp
Science in School. Issue 60
Bidrag i konferanse-proceedings
Peter Vinnervik & Berit Bungum:
Programming in the curriculum for compulsory school: How is it represented in Nordic countries?
I: Clausen, Søren W.; Daugbjerg, Peer S.; Nielsen, Birgitte Lund; Sillasen, Martin Krabbe; Rebsdorf, Simon O. (red).
Science Education in the light of Global Sustainable Development – trends and possibilities. Proceedings of the 13th Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN). 2021 s. 193-201
Masteroppgaver
Kristoffer Bjørkhaug:
Teknologiske system med sender og mottaker
Masteroppgave i fysikkdidaktikk (lektorutdanning 8–13). 2022
Joakim Høyland:
Algebra fra Scratch. En studie av elevers arbeid med programmering i algebraundervisning, med fokus på generalisering og variabler
Masteroppgave i matematikkdidaktikk. 2021
Stian Ferstad:
Roboter i undervisningen på ungdomstrinn
Masteroppgave i naturfagdidaktikk. 2021