Program tysdag
Program tysdag 28. mai
Program tysdag 28. mai
Presentasjonar frå konferansen finn du på denne sida.
Kvar parallellsesjon varar i 45 minutt. I dei sesjonane der det er sette opp to bidrag, har dei 20 minutt på kvart bidrag.
Sesjon 5A (rom R1)
1: Prosjektpraksis – hvordan lykkes med arbeidsintegrert læring?
Borghild Brekke Hauglid, Høyskolen Kristiania
Adina Nydahl, Høyskolen Kristiania
2: Planbussen – studentaktiv erfaringslæring i kontekst
Erik Hofsbro, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Markus Schwai, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 5B (rom R3)
1: Utvikling av et tverrfaglig e-læringskurs for helsepersonell på sju språk om vold i nære relasjoner
Eirin Gudevold, VID vitenskapelige høgskole
Linda Rykkje, VID vitenskapelige høgskole
2: Studenters opplevelse av simulatorspill i bedriftsøkonomiske nettstudier
Martin Guttormsen, Universitetet i Tromsø – Noregs arktiske universitet
Jørn Weines, Universitetet i Tromsø – Noregs arktiske universitet
Sesjon 5C – verkstad (rom R2)
Kan man spille seg til læring? Bruk av digitale simuleringsaktiviteter i tverrfaglig undervisning
Runa Kalleson, Oslomet – storbyuniversitetet
Ellen Merethe Magnus, Oslomet – storbyuniversitetet
Camilla Foss, Oslomet – storbyuniversitetet
Sesjon 5D – rundeborddiskusjon (rom R22)
En stor del av profesjonsutdanninger foregår i praksis – hvordan samarbeide om utdanningskvaliteten i praksisstudiene?
Bente Schei Skagøy, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Therese Antonsen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 5E – verkstad (rom R23)
Logging med micro:bit – en måte å integrere programmering med naturfag
Torunn Smevik, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Arne Stormo, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 5F – rundeborddiskusjon (rom D1-185)
Hvordan kan lavkostnads-VR tas i bruk for å fremme aktiv læring blant studenter og elever?
Astrid Seland, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Jakob Bonnevie Cyvin, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Heidrun Marie Voldheim Stebergløkken, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Martin Callanan, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sikt (rom R1)
Anskaffelser av nye digitale løsninger i nasjonale fellestjenester for LMS, digital eksamen og plagiatkontroll
Vegard Moen, Christian Moen Fjære, Haakon Aasprong og Lars Kviteng
Sikt samarbeider med institusjonene i UH-sektoren om å anskaffe nye digitale løsninger i flere nasjonale fellestjenester knyttet til det digitale læringsmiljøet. Anskaffelsesprosessene avsluttes i februar 2025. Det er frivillig for institusjonene å benytte fellestjenester. På utstillerseminaret vil vi gi en kort status fra anskaffelsene, og komme inn på hva dette betyr for institusjonene i perioden etter at nye kontrakter er signert
Instructure Global LTD (rom D1-185)
More than Canvas
David Quist
Leveraging the Instructure Learning Platform to elevate student success.
Kopinor (rom R3)
Tilgang til universelt utformede bokutdrag – i EBUB3-format
Julie Eng Grønlie og Thomas Nyhus
Nytt i Bolk: Tilgang til universelt utformet bokutdrag – i EPUB3-format. Om EPUB3-formatet og hvordan velge dette for bokudrag i Bolk
Vi oppmodar deg om å besøke posterane.
Sesjon 6A (rom R1)
1: Chatboten som læringsassistent i nettundervisning. Automatiske tilbakemeldinger og vurdering i asynkrone nettutdanninger
Margret Sævarsdottir, NKI
Marita Elise Bøe, NKI
2: Hvordan simulere den komplekse lærerhverdagen?
Morten Oddvik, Universitetet i Søraust-Noreg
Magnus Sandberg, Universitetet i Søraust-Noreg
Sesjon 6B (rom D1-185)
1: «One video fit for all» – Interactive online teaching in mathematics in STEM education
Tonje Jin, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: Danning av morgendagens helter i møte med First Lego League
Runar Eikhaug, NLA Høgskolen
Beate Gjesdal, NLA Høgskolen
Sesjon 6C – verkstad (rom R2)
Å lage nettkurs og gjøre vurderingsarbeid ved bruk av Generativ AI – workshop og erfaringsdeling
Halvdan Haugsbakken, Høgskolen i Østfold
Marianne Hagelia, Høgskolen i Østfold
Ilka Nagel, Høgskolen i Østfold
Sesjon 6D – rundeborddiskusjon (rom R23)
«Miniprosjekter» oppmuntrer til forskningsbasert og innovativ undervisning
Birgit Krogstie, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 6E (rom R3)
En lære-å-lære-intervensjon for helseprofesjonsstudenter
Rannveig Grøm Sæle, Universitetet i Tromsø – Noregs arktiske universitet
Oda Bjørnsdatter, Universitetet i Tromsø – Noregs arktiske universitet
Torstein Låg, Universitetet i Tromsø – Noregs arktiske universitet
Sesjon 6F – verkstad (rom R22)
Bruk av stoler i sirkel – hva kan vi lære av gruppeterapeutene?
Hanne Charlotte Helgesen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Ferdigpakka lunsj i vrimleområdet.
Sesjon 7A (rom R1)
1: Hva skal til for at studenter opplever praktiske prosjekter som arbeidslivsrelevante?
Lene Østby, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Kjersti Kleveland, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: Hva synes studentene? Et nytt spørreskjema som metode for studentevalueringer
Melanie Magin, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 7B – verkstad (rom D1-185)
Fleksibel utdanning = nettbasert utdanning … eller? (Pecha Kucha-rundebordsdiskusjon med en vri)
Marianne Hagelia, Høgskolen i Østfold
Mary Ann Jermstad, Nord universitet
Kari Olstad, Fleksibel utdanning Norge
Sesjon 7C – rundeborddiskusjon (rom R3)
Hvordan støtte tverrfaglig, praksisbasert og utfordringsdrevet læring?
Sunniva Engh, Universitetet i Oslo
Ester Fremstad, Universitetet i Oslo
Sesjon 7D – verkstad (rom R22)
Hvordan kan bruk av infografikk hjelpe studentene med analysearbeid i forskningsarbeidet sitt?
Oddlaug Marie Lindgaard, Nord universitet
Line Kolås, Nord universitet
Ninni Anita Rotmo Olsen, Nord universitet
Sesjon 7E – verkstad (rom R2)
Utforsk SALSA – en metodikk for undervisningsdesign
Kari Anne Flem Røren, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Torbjørn S. Jacobsen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Ole K. Solbjørg, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Tilbakemeldinger som formativ vurdering: Hvordan vi kan skape en tilbakemeldingspraksis sentrert omkring dialog, mestring og (uvanlig nok) studentene selv?
Gabrielle Hansen
Hva nå? Hva gjør du videre med inspirasjonen og ideene?
Bjørg Riibe Ramskjell, seniorrådgjevar, Nord universitet
Oddlaug Marie Lindgaard, seniorrådgjevar, Nord universitet
Randi Etnan, seniorrådgjevar, Nord universitet