Program måndag
Program måndag 27. mai
Program måndag 27. mai
Presentasjonar frå konferansen finn du på denne sida.
Kvar parallellsesjon varar i 45 minutt. I dei sesjonane der det er sett opp to bidrag, har dei 20 minutt på kvart bidrag.
Registrering frå 08.30.
Musikalsk innslag ved Strindens Promanade Orchester (7 min.)
Velkomen ved fagleg leiar Hilde Grimstad (3 min.)
Opningsplenum (45 min.):
Hva er det med dagens unge? Læring og selvstendighet i en ny tid
Hedvig Montgomery
Omrigg (5 min.)
Posterpitch og utstillarpitch (30 min.)
I år har vi mange posterar på Læringsfestivalen. Besøk posterane og snakk med forfattarane.
Samstundes har vi ein sesjon der du kan stille spørsmål og samtale med Montgomery.
Sesjon 1A (rom R1)
1: Studentmedvirkning
Marianne Liland, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Anne Marit Aaslund, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Marte Skaug, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: Podkast om podkast som skrivetrening – en litteraturgjennomgang
Lasse Mostad, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 1B (rom R3)
1: Bruk av læringsanalyse for å systematisere innsikt i førsteårsstudenters kursprogresjon
Tor Einar Møller, Handelshøyskolen BI
2: Når gjennomføringen er lav. Hvordan innsikt kan avdekke smertepunkter i studentreisen og årsaker til frafall
Kathrine Nielsen, MedLearn
Anne Kari Røise, MedLearn
Sesjon 1C (rom D1-185)
1: Samskapt vurdering: erfaringer med utvikling av underveisvurderingspraksiser i toppundervisningsprosjekt
Mari-Ana Jones, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Lene Hylander, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: SAMMEN Panel: Cultivating a Dynamic and Meaningful Academic Community
Helena De Martini Melo, Universitetet i Oslo
Arina Kosareva, Universitetet i Oslo
Sesjon 1D – verkstad (rom R22)
Faglig og sosial integrasjon av studenter ved bruk av metodikken LEGO® SERIOUS PLAY®
Camilla Solbakken, Høyskolen Kristiania
Benedicte Røer Blom, Høyskolen Kristiania
Sesjon 1E – rundeborddiskusjon (rom R23)
Kan transaksjon av tjenester mellom utdanning og arbeidsliv få fart på praksis-samarbeidet?
Ingvil Lid Schow, Høyskolen Kristiania
Lunsjbuffé i kantina i Realfagbygget.
Sesjon 2A (rom R1)
1: Hvorfor fungerte medstudentvurderingen så bra?
Iselin Grav Aakre, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Ina Merete Stuen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: Studentaktiviserende semesteroppgave med muntlig justering innen biomedisinske fag
Martin Frank Strand, Høyskolen Kristiania
Sesjon 2B (rom D1-185)
Undervisning i kritisk tenkning i helsefagene – erfaringer fra «Bak overskriftene»
Astrid Dahlgren, Oslomet – storbyuniversitetet
(Det eine bidraget i denne sesjonen er trekt.)
Sesjon 2C (rom R3)
Første del av sesjonen fell bort grunna streik. Andre del startar kl. 14.05.
1: Bruk av VR-simulering i praksisforberedelser – erfaringer fra studenter og undervisere
Nina Skjæret-Maroni, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: GERT-drakt – simulering av alderdom: en praksisnær og arbeidslivsrelevant tilnærming til undervisning
Lars Erik Braaum, Høyskolen Kristiania
Sesjon 2D – verkstad (rom R2)
Engasjerende metodikk for utvikling av læringsdesign
Ida Bjørnevaag Merckoll, Høyskolen Kristiania
Olaug Gardener, Høyskolen Kristiania
Sesjon 2E – rundeborddiskusjon (rom R23)
Tverrfaglig masterprosjekt – masteroppgaven som læringsfelleskap
Elin Børrud, Noregs miljø- og biovitskaplege universitet
Ingrid Ødegård, Noregs miljø- og biovitskaplege universitet
Sesjon 3A (rom D1-185)
1: Sykepleierstudenters opplevelse av en ny veiledningsmodell utprøvd under praksisstudier i kommunehelsetjenesten
Therese Antonsen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: Kan veilednigsmodellen Styrket veiledning i praksis (SVIP) bidra til økt profesjonalisering av veilederrollen i kommunehelsetjenesten?
Rigmor Einang Alnes, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 3B (rom R1)
1: PPU i kunstfag som nettstudium – er det mulig?
Dharany Thurairajah, Høyskolen Kristiania
2: Nettstudenters læringsmiljø – preferanser og fasilitering av deres læringsprosess
Helene Samuelsen, Oslo Nye Høyskole
Sesjon 3C (rom R3)
Første del av sesjonen fell bort grunna streik. Andre del startar kl. 15.05.
1: Encouraging student engagement in how topics relating to Indigenous peoples are taught (teacher education)
Helen Murray, Norges teknisk-naturvitskaplege universitet
2: Integrating Global Learning into Everyday Classroom Practices
Jennifer Branlat, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Dixie Matre, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 3D – rundeborddiskusjon (rom R22)
Studenter som medskapere av egen utdanning. Studentmedvirkning i programutvikling og pedagogisk design
Ester Fremstad, Universitetet i Oslo
Kjetil Rødje, Universitetet i Oslo
Sesjon 3E – verkstad (rom R23)
En vurderingsfaglig workshop om merittering
Vidar Gynnild, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 4A (rom R3)
Første del av sesjonen fell bort grunna streik. Andre del startar kl. 16.20.
1: Sykepleierstudenters bruk av SKUV i kliniske praksisstudier
Ingrid Lødemel, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: Creating better work placements by understanding mentor challenges and developing supporting digital resources
Kristin Holtermann, Universitetet i Bergen
Jonathan Soulé, Universitetet i Bergen
Sehoya Cotner, Universitetet i Bergen
Sesjon 4B (rom D1-185)
1: Studentaktiv læring i digitale flater
Anne Kari Røise, NKI
Kaisa Markhus, NKI
2: Innovasjon i asynkrone nettstudier – reisen fra nytt til nyttiggjort
Olaug Gardener, Høyskolen Kristiania
Sesjon 4C (rom R22)
Andre del av denne sesjonen fell bort grunna streik.
1: Universelt læringsmiljø fra et studentperspektiv
Heidi Pedersen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Janne Marita Liaaen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
2: Bedre læring for alle! Erfaringsdeling fra et læringsmiljøprosjekt knyttet til inkluderende undervisning
Eli Langørgen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Anne Myhre Sølvsberg, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 4D – rundeborddiskusjon (rom R23)
Representerer kunstig intelligens et paradigmeskifte i læring og vurdering?
Kristina Areskoug Josefsson, Oslomet – storbyuniversitetet
Irene Lona, Högskolan Väst
Sesjon 4E – rundeborddiskusjon (rom R2)
Nettverk for lokalt kvalitetsarbeid – pedagogiske akademi for meritterte undervisere
Guri Sivertsen Korpås, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Rune Hjelsvold, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Aslak Steinsbekk, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 4F – munnleg bidrag med live musikk (rom R1)
Veien fra kvintsirkelen til strømmetjenesten – låtcamp som pedagogisk verktøy
Ceriane Olstad, Høyskolen Kristiania
Thilde Dam, Høyskolen Kristiania
Thea Marlene Nilsen, Høyskolen Kristiania
Stefi Martine Ringen, Høyskolen Kristiania
Treretters middag på Quality Hotel Prinsen, Kongens gate 30.