Program tysdag - Læringsfestivalen
Program tysdag
LÆRINGSFESTIVALEN
Program Tysdag
måndag | tysdag | oversiktsprogram
Detaljert program for Læringsfestivalen 2025: tysdag 20. mai.
Filmfestival: erfaringer og refleksjoner
Iselin Grav Aakre og Ina Merete Stuen
NTNU
Plakat som gruppeprosjekt - hvordan få studentene engasjert og involvert i læringsprosessen?
Kjersti Kleveland og Ina Merete Stuen
NTNU
Når ekstern studiepraksis blir en flaskehals…
Ina Møller og Kristin Steinsbekk
NTNU
Profesjonsidentitet i helse- og sosialprofesjonsutdanningene; er det sammenheng mellom studenters profesjonsidentitet og studieprogresjon?
Aslak Steinsbekk
NTNU
Myter og fakta om utdanning og læring
Oddlaug Marie Lindgaard og Bjørg Riibe Ramskjell
Nord universitet
Et økt mangfold på nettstudier – hvordan skal vi rigge oss for god kvalitet?
Hanne Kristin Dypedal og Astri-Birgitte Grimenæs
NLA Høgskolen
Bruker vi fullt potensial av våre tverrfaglige kompetanser i høyere utdanning?
Tatsiana Komissarova
Universitetet i Oslo
Mer informasjon kommer
Lær om personlighet via brettspillet PersonalityCraft!
Håvard Karlsen, Ingvild Saksvik-Lehouillier, Jonas Langset Hustad og Gunnar Örn Thordarson
NTNU
Virtuelle Labsimuleringer: Hva Motiverer Studentene til Å Delta?
Meh Sameen Nawaz
Høyskolen Kristiania
Integrering av digital teknologi i læringsdesign: dybdestudie av fem emner i høyere utdanning
Aslaug Louise Slette og Fride Flobakk-Sitter
NIFU
Deg som formidler – hvordan få kontakt
Siri Jønnum og Helene Christiansen
Universitet i Oslo
BedreUndervisning
Fredrik Mørk Røkenes og Tatsiana Komissarova
Universitet i Oslo
Kollegaveiledning – betydning for utvikling av undervisningspraksiser og profesjonsfellesskap
Hakim Lyngstadås
Handelshøyskolen BI
Lokalt utdanningssnakk
Aslak Steinsbekk
NTNU
Ferdigpakka lunsj i vrimleområdet
Sosial læring i nettstudier
Tove Kristiansen og Ida Bjørnevaag Merckoll
Høyskolen Kristiania
Gruppeledelse som undervisningspraksis – hva, hvordan og hvorfor?
Hanne Charlotte Asbjørnsdatter Helgesen
NTNU
VR-briller - et verktøy for å bedre studentenes ferdigheter til muntlig eksamen
Lars Erik Braaum
Høyskolen Kristiania
Virtuell læring, reell mestring – kan VR fremme læring i anatomi og fysiologi hos radiografstudenter?
Jacqueline Kirsti Andersen og Ann Mari Gransjøen
NTNU
Workshop: Hva kan undervisere gjøre for å fasilitere studenters aktive deltagelse i synkron digital undervisning?
Aste Herheim og Helene Samuelsen
Oslo Nye Høyskole
Arbeidslivsrelevans i disiplinutdanninger - erfaringer med spillbasert læring i pedagogikkutdanningen
Mathilde Dahlen Svendsen og Adina Marie Nydahl
Universitetet i Agder
Praksisnær og aktiv seminarundervisning for barnehagelærerstudenter i barnehager: Erfaringsdeling og fremtidsbilde - en fremtidsrettet (lærer)utdanning?
Sigve Ladstein
NLA Høgskolen
Meritterte undervisere - veien videre
Kristine Helen Korsnes
UiT Noregs arktiske universitet
(Rom: R1)
Hovedtalar: Tone Gregers, SoTL
Refleksjon omkring Læringsfestivalen 2025
Lars Lundheim
Avrunding av konferansen