Program måndag - Læringsfestivalen
Program måndag
LÆRINGSFESTIVALEN
Program måndag
måndag | tysdag | oversiktsprogram
Detaljert program for Læringsfestivalen 2025: måndag 19. mai.
(Rom: R1)
Åpning av konferansen: Student Anders Lie Hagen
Hovedtalar: Arnold Pears
AI och lärande – hur ska vi göra i högre utbildning?
Posterpitch
Reidar Lyng
NTNU
11:15–12:00 Postervandring med kaffi, te og noko søtt
(Posterne er i vrimleområdet. Sjå oversikt over posterar her)
11:15–11:45 Dialogsesjon med Hovedtalar Arnold Pears (tentativt)
Mappevurdering - en egnet vurderingsform i KI-alderen?
Øyvind Henriksen
Universitetet i Innlandet
Lur eller lurt av AI? Viktigheten av lokale fuskeutvalg og eksempler på organiseringen av dem.
Kristine Helen Korsnes
UiT Noregs arktiske universitet
"Din fremtid, Ditt valg" - Hvordan motivere gutter med minoritetsbakgrunn til å ta høyere utdanning?
Jannicke Johansen
Høyskolen Kristiania
Undervisningsstøtte til studenter som har norsk som andrespråk: Erfaringer, utfordringer og tiltak for å lykkes
Hilde Skjerve
Høyskolen Kristiania
Tale til tekst-teknologi og dialogrammen som møtepunkt for skriving og samtale i prosessorienterte læringsforløp
Siv Sørås Valand
Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo
Merete Hellner og Maren Eika
Asker kommune, ungdomsskole
Forskning på læringsprosesser i høyere kunstutdanning
Irene Velten Rothmund, Katja Bjørneboe, Anne Cecilie Røsjø Kvammen og Hilde Rustad
Høyskolen Kristiania
Omvendt undervisning – når vi studentene? Deling av erfaringer, diskusjon om muligheter og begrensninger.
Kristin Solum Steinsbekk og Guri Sivertsen Korpås
NTNU
Lunsjbuffet i kantina på Realfagbygget
Hvordan kan vi sikre god kvalitet i undervisningen uavhengig av type kursformat?
Marcin Fojcik
Høgskulen på Vestlandet
Omvendt undervisning i juridiske fag ved fengselsbetjentutdanningen
Birgitte Langset Storvik og Maria Mæhlumshagen
Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS
Chatboter som støttestrukturer for læring
Magnus Nohr
Høgskolen i Østfold
Botulph i klasserommet: Nye muligheter og pedagogiske utfordringer med KI-støttet læring
Ørjan Landfald, Jan Ketil Arnulf og Elisabeth Holien
Handelshøyskolen BI
Meistringslæring: Inspirasjonsverkstad
Guttorm Sindre
NTNU
Å veilede veiledere – hvordan utvikle kompetanse i internasjonale, digitale mentorprogrammer
Siri Rutlin Harildstad
Noroff fagskole
Arbeidslivet som læringsarena- refleksjoner rundt mentorrollen
Lucie Furulund
Universitetet i Innlandet
Unni Høsøien
OsloMet
Hvordan lykkes med emnedesign – hindringer og strategier for å overkomme disse
Kari Anne Røren, Torbjørn S. Jacobsen, Ole Solbjørg og Veruska De Caro-Barek
NTNU
Parallell eller sekvensiell undervisning? Et institusjonelt eksperiment
Tor Einar Møller
Handelshøyskolen BI
Bruk av læringsanalyse for å systematisere innsikt i førsteårsstudenters kursprogresjon
Tor Einar Møller og Mark Brown
Handelshøyskolen BI
Studentpaneler: Erfaringer med studentmedvirkning fra SAMMEN-prosjektet
Maren Braut og Karine Jonsrud Pedersen
Universitetet i Oslo
KI som skremmer og engasjerer: Hvordan utvikle og fasilitere en workshop om KI innen HumSam-fag?
Ulrikke Tunby
NTNU
Vurdering som en mekanisme og et utgangspunkt for kvalitetsheving i et emne
Martha Kalvig Anderson og Lars Bjørnar Skancke
NTNU
Utvidet praksis i Lærerutdanningene
Tove Margrethe Thommesen og Andreas Lund
Faglig råd for Lærerutdanning 2025
Studentaktiverende vurderingsformer
Kjetil Rødje og Trine Syvertsen
Universitetet i Oslo
Tverrprofesjonell samarbeidslæring i studentteam - utvikling og pilotering av en kunnskapsbasert praksismodell i kommunal døgnrehabilitering
Gunhild Kippe Sæther
Trondheim rehabiliteringssenter
Fasilitering av studentaktiv læring og refleksjoner gjennom debriefing
Ann-Kristin G. Elvrum og Eli Langørgen
NTNU
From Chalkboard to Screen: How Video is Making Education Smarter and More Engaging!
Tonje Jin
NTNU
Enhancing Chemical Engineering Education through Augmented Reality Applications
Hanna Katariina Knuutila
NTNU
Effekten av strikking på læring i en forelesningssituasjon, en randomisert kontrollert studie
Ingvild Saksvik-Lehouillier og Astrid Gullhav Dauderis
NTNU
Involving industry representatives in student projects using technology
Line Kolås, Aamna Rais Ahmed og Robin Isfold Munkvold
Nord universitet
Muntlig eksamen - erfaringer, tips og triks!
Tove Engan Paulsby
NTNU
Førehandspåmelding krevjast