Kommunikasjon med barn via tolk
101
Kilder
Abrahamsen, G. (2015).
Tilknytningsbaserte barnehager.
Oslo: Universitetsforlaget.
Bae, B. (2009). Samspill mellom barn og voksne
ved måltidet. Muligheter for medlæring?
Nordisk
Barnehageforskning. VOL 2, NR 1. s. 3-15
.
Barne- og Familiedepartementet. (2003). FNs konvensjon
om barnets rettigheter: vedtatt av de forente nasjoner
20. november 1989; ratifisert av Norge 8. januar 1991:
revidert oversettelse 2003 med tilleggsprotokoller. Hentet
22.11.2013 fra
http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bfd/bro/2004/0004/ddd/pdfv/178931-fns_barnekonvensjonen.
Barnehageloven. (LOV-2005-06-17-64). (2008). Lastet
ned fra
http://www.lovdata.no/all/nl-20050617-064.html.10.03.16.
Barnekonvensjonen (2003).
http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bfd/bro/2004/0004/ddd/pdfv/178931-fns_
barnekonvensjon.pdf. 1991. Lastet ned 22.11.13
Bath, H. (2008a). Calming together: The pathway to self-
control.
Reclaiming Children and Youth, 16
(4), 44-46.
Bath, H. (2008b). The three pillars of trauma-informed care.
Reclaiming Children and Youth, 17
(3), 17-21.
Befring, E., I. Hasle og A.M. Hauge. (1993).
Tospråklig
undervisning i internasjonalt perspektiv.
Oslo: Ad Notam
Gyldendal.
Bjørgen, K. (2009). 5-åringer om mat, måltid og
medvirkning.
Norsk Pedagogisk Tidsskrift Nr. 1, Årgang
93, s. 4-15.
Bjørnås, B. M. (2006). Arbeid med tolk. Kap. 9. I Neumayer,
S., A. Skreslett, M.C. Borchgrevink, S. Gravråkmo
m.fl.2006.
Psykososialt arbeid med flyktningbarn – Introduksjon
og fagveileder. Nasjonalt kunnskapssenter om vold og
traumatisk stress (NKVTS)
, Oslo.
Bourdieu, P. (1995).
Distinksjonen. En sosiologisk kritikk av
dømmekraften.
Oslo: Pax Forlag.
Brandtzæg, I., Smith, L. og Torsteinson, S. (2011).
Mikroseparasjoner. Tilknytning og behandling.
Oslo:
Kommuneforlaget.
Brandtzæg, I., Torsteinson, S. og G. Øiestad (2013). Se barnet
innenfra. Hvordan jobbe med tilknytning i barnehagen.
Oslo: Kommuneforlaget.
Bratland, K., Giæver, K., Syed, B.F. og Sandvik, M.
(2012): Hvilken betydning har tospråklig assistanse for
barns flerspråklige utvikling? En rapport på oppdrag fra
NAFO, høsten 2012.
http://nafo.hioa.no/wp-content/uploads/2013/05/Har-tospr%C3%A5klig-assistanse-
betydning-for-spr%C3%A5kutviklingen.pdf. Lastet ned
04.10.16.
Broberg, M., Hagstrøm, B., og Broberg, A. (2014).
Tilknytning i barnehagen. Hva betyr trygghet for lek og
læring? Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Bruner, J og Haste, H. (red.) (1987).
Making sense. The
child`s construction of the world.
London: Methuen.
Dalland, O. (2007).
Metode og oppgaveskriving for studenter
.
Helse- og sosialfag Høgskole. 4. Utgave. Oslo: Gyldendal
Norsk Forlag AS.
Drugli, M.B. (2010).
Liten i barnehagen. Forskning. Teori og
praksis
. Oslo: Cappelen Damm AS..
Egeberg, E. (red) (2007).
Minoritetsspråklige med særskilte
behov. En bok om utredningsarbeid.
Oslo: Cappelen
Akademisk Forlag.
Egge-Hoveid, K. (2014). Kontantstøtte blant innvandrere
2013 Kontantstøtte – lite endring tross høyere sats.
Samfunnsspeilet, 4/2014
. Publisert: 14. oktober 2014
https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/kontantstotte-lite-endring-tross-hoyere-
sats Lastet ned 18.12.15