

Kommunikasjon med barn via tolk
105
Udir. Utdanningsdirektoratet (2016). Tiltak for å bedre
språkforståelsen blant minoritetsspråklige barn i
førskolealder. Tilskuddsordning. Sist endret 08.07.16.
Ugyldig, men Tilskudd for å bedre språkforståelsen
blant minoritetsspråklige barn i førskolealder, gjelder
fram til 2017.
http://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/finn-regelverk-barnehage/ovrige-tema/rundskriv-f-01-11-
statstilskudd-pa-barnehageomradet/ Lastet ned 04.10.16
Udir. Utdanningsdirektoratet (2014). Regelverk for
barnehage. Minoritetsspråklige barn. Tolkningsuttalelse.
Publisert: 15.09.2014. Sist endret: 04.02.2015. http://www.
udir.no/Barnehage/Regelverk/Tolkning-av-regelverket1/
Minoritetsspraklige/Minoritetsspraklige-barn-i-barnehagen/
Lastet ned 14.03.16
Valvatne, H. (1995). Barn med minoritetsspråk som morsmål
treng både norsk og morsmål i barnehagen. I O. Brox. red
.
Integrasjon av minoriteter. Kan Khalid og Carmen bli gode
i norsk?
Norsk Institutt for by- og regionforskning. Oslo:
Tano.
Wadensjö, C. (1998).
Kontakt genom tolk.
Stockholm:
Dialogos Förlag.
Aarhus Universitet (2012). Notat om forskningskvalitet juni
2012. Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning
Aarts.
http://www.nb-ecec.org/om-projektmålbartnbasen-no/Notatomforskningskvalitetjuni2012.pdf