![Show Menu](styles/mobile-menu.png)
![Page Background](./../common/page-substrates/page0098.jpg)
94
Lære for livet
Prosjekt har tydelige mål innenfor en bestemt tidsperiode. Å jobbe med prosjekt
gir ofte stabilitet i prosjektperioden, og det er lett for involverte elever å se den
røde tråden i arbeidet. Det som gjør prosjekt så spennende i en pedagogisk sam-
menheng, er at prosjektmedarbeidere ofte er fokusert på prosjektmålet, men i
mindre grad på veien dit, det vil si prosessen. For læreren vil derimot prosessen
være viktig, fordi det er på veien at læringen og stimuleringen foregår. Prosessen
kan eksempelvis resultere i at eleven har lært selvstendighet og samarbeid, blitt
flinkere til å bruke oppslagsverk og har lært nye begreper og historie.
6.6.2 Temaarbeid som metode
Man ser tidlig i skoleløpet at det blir en stor utfordring for elever med JNCL å
skulle følge alle fag med fullt innhold og mengde. JNCL-sykdommen gjør at alt
tar lengre tid, og elever med JNCL vil ikke kunne nå alle mål i alle fag. I tillegg
Gjennom prosjektet «bygge
en dinosaurutstilling»
måtte Ove besøke museet.