Presentasjonar
Presentasjonar frå Læringsfestivalen 2023
Presentasjonar frå Læringsfestivalen 2023
Måndag
Sesjon 1A
Hvilke egenskaper trenger en «flippa» lærer å inneha for å fremme kvalitet i digitalt læringsmiljø
Ösp Egilsdottir
Sesjon 1B
Hvordan stimulere studentenes forståelse av forholdet mellom teori og empiri?
Melanie Magin
Hvordan kan vi bygge faglig trygghet og klassekultur for nye studenter i høyere utdannelse?
Carina Johansson Nyvoll
Sesjon 1C
Godt forberedt på ex.phil.: erfaringsdeling fra et digitalt læringspakkeprosjekt ved UiB
Vibeke Andrea Tellmann og Rune Falch
Sesjon 1D
Å velge et videoformat som gir pedagogisk verdi – presentasjon av utviklingsprosjekt ved Høyskolen Kristiania
Petter Skafle Henriksen og Tove Kristiansen
Interaktiv virtuell virkelighet – opplevelse, tilstedeværelse og affekt i en læringssituasjon
Ingvild Saksvik-Lehouillier
Sesjon 2B
Hvordan motivere førsteårsstudenter til selvstudium? Erfaringsdeling fra arbeidet med et fellesemne for 700 studenter
Oda Bjørnsdatter og Christina Westad
Sesjon 2D
Gruppeøvinger som læringsaktivitet
Christian Lauritsen
Erfaringer med bruk av kafédialog i kjemiingeniørstudiet
Ina Merete Stuen og Iselin Grav Aakre
Sesjon 3A
Å bli utsatt for, gjøre og reflektere, fører til endring
Oddlaug Marie Lindgaard, Bjørg Riibe Ramskjell og Randi Etnan
Sesjon 3B
Teknologiforståelse i helseprofesjonsutdanninger: et pedagogisk innovasjonsarbeid i Digit
Aud Uhlen Obstfelder
Sesjon 3C
«Jussisk» for nybegynnere: erfaring med ulike typer tilbakemelding på skriftlige studentoppgaver i arbeidsrett
Eivind Junker
Sesjon 3D
Analyse av BI-studenters bruk av videoer i Panopto i 2021
Tor Einar Møller
Teksting av video – fra skal/skal ikke til når og hvordan
Elinor Jeanette Olaussen og Kjetil Andreas Knarlag
Sesjon 3E
Visuelle og skriftlige møter med kunstig intelligens
Jon Hoem
Sesjon 3F
Introduksjonskurs for jusstudenter – «Lær å lære»
Andrea Grytten og Julie Lundin
Sesjon 4B
Tverrprofesjonell samarbeidslæring i kommunal helsetjeneste – erfaringer fra tverrprofesjonell praksis for fysio- og ergoterapistudenter
Ann-Kristin Gunnes Elvrum og Siri Merete Brændvik
Sesjon 4C
Development and experience with a learning support system using videos with embedded quizzes
Milan Stanko
Digsam – digital sikkerhetskompetanse i helse- og sosialfaglige utdanninger
Elin Stikbakke
Sesjon 4E
Hva betyr arbeidslivsrelevans i disiplinfagene i humaniora og samfunnsvitenskap?
Melanie Magin og Nina Lager Vestberg
Sesjon 5A
Erfaring med didaktisk entreprenørskap i en masterutdanning i sykepleie
Irene Rød og Hege Grundt
Brukertesting av EBP steps: en mobil-app for læring av kunnskapsbasert praksis
Susanne G. Johnson
Sesjon 5B
Fremtidens teknologistudier (FTS): et rammeverk og et veikart for kvalitetsutvikling ved NTNU frem mot 2030
Nils Rune Bodsberg
Sesjon 5C
Aktiv og praktisk læring i samfunnspsykologi og arbeids- og organisasjonspsykologi
Ingvild Saksvik-Lehouillier og Charlotte Fiskum
Tysdag
Plenum 1
Recognition of pedagogical merits
Ruth Graham
Sesjon 6C
Hvordan støtte studenter som pedagogisk ansatte i høyere utdanning?
Marte Therese Jakobsen og Martha Torgeirdatter Dahl
Sesjon 6D
Digital tidslinje som utgangspunkt for motiverende undervisning om grunnstoffene
Unni Eikeseth
Plenum 2
Vad varje pedagog bör veta – om hjärnan, inlärning och motivation
Anna Tebelius Bodin
Sesjon 7A
Virtuell virkelighet som muliggjørende teknologi i høyere utdanning. Et spekter av erfaringer med varierte løsninger
Jakob Bonnevie Cyvin, Håkon Fyhn, Ingvild Saksvik-Lehouillier, Astrid Seland og Malin Bergset
Sesjon 7B
FoU på egen undervisningspraksis: hvordan tilby effektiv og god veiledning til faglig ansatte?
Fazilat Siddiq og Caroline Cruaud
Sesjon 7C
Back to the future: fra kollokvium til medstudentevaluering i masteroppgaver
Johan Berg Pettersen,