Background Image
Previous Page  123 / 180 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 123 / 180 Next Page
Page Background

Kapittel 7 Sentrale pedagogiske områder

119

Varierte arbeidsmåter fremmer tilpasset opplæring. Å bruke konkreter og

symboler er ofte nødvendig. Å gjøre lydopptak ved bruk av IKT kan gi verdi-

fulle bidrag til å huske. Bruk gjerne temaarbeid og prosjekt som metode for

å etablere læring. Praktisk-estetiske fag gir opplevelse av mestring på en helt

spesiell måte. Samtidig er disse fagene verdifulle fordi de skaper samarbeid og

gode sosiale opplevelser. Eleven med synshemning har rett til utvidet skoletil-

bud. Disse timene kan gjerne brukes til repetisjoner eller gjennomgang av nytt

stoff i forkant av skoledagen. Ikke glem opplæringen knyttet til gjørefagene.

Jobb for at eleven blir sin egen sjåfør i så stor grad som mulig. Ikke la dårlig tid

tvinge deg å overta oppgaver som eleven mestrer.