Relevante publikasjoner – Bakgrunn – ARiL: Argumentasjon gjennom Rollespill i Lærerutdanninga
ARIL sidetopp
ARiL Publikasjoner
Relevante publikasjoner fra ProPrimEd
Vi er for tiden (2022–23) i en fase med ProPrimEd-prosjektet der vi ikke ennå har ferdigstilt forskning fra lærerutdanning. Nedenfor er en liste tidligere publikasjoner om relaterte arbeidsformer i lærerutdanning. Listen vil bli fortløpende oppdatert med nyere forskning om til MR, rollespill og skriving av forestilte samtaler.
Valenta, A. & Enge, O. (2016). Tenkt samtale som redskap til å planlegge og gjennomføre matematikksamtaler. In R. Herheim & M. J. Høines (red.), Matematikksamtaler. Undervisning og læring – analytiske perspektiv. (s. 133–151). Caspar Forlag AS
Arnesen, K. K., Enge, O., Grimeland, Y. & Hansen, T. H. (2017) How do prospective teachers imagine mathematical discussions on fraction comparison?. Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10).
Dahl, H., Enge, O., Hansen, T. H. & Valenta, A. (2019) Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching. Mathematics Teacher Education and Development 21(1).
Rø, K., Valenta, A., Langfeldt, M. B. & Ødegaard, R. P. (2019) Felles faglig planlegging. Tangenten – Tidsskrift for matematikkundervisning 4.
Valenta, A., Rø, K., Ødegaard, R. P. & Langfeldt, M. B. (2021) Dekomponering av planleggingspraksis i en syklus av utforsking og utprøving i lærerutdanning. Nordisk matematikkdidaktikk 26(1).