Presentasjoner 2019 - Læringsfestivalen
Presentasjoner fra Læringsfestivalen 2019
Her kan du laste ned presentasjoner fra Læringsfestivalen 2019. (sist oppdatert: 16. mai kl 09:55)
Mandag
Åpningsplenum
Formative assessment – can grading help us get there?
Cristian Jørgensen & Helen Bråten
Cristian Jørgensen & Helen Bråten
Sesjon 1A
Utvikling av studentaktive læringsformer gjennom bruk av digitale verktøy
Ellen Fossvoll, Anna Jarnerot & Cecilie Skaalvik
Ellen Fossvoll, Anna Jarnerot & Cecilie Skaalvik
Medstudentvurdering i storskala
Olaug Gardener & Haley Threlkeld
Olaug Gardener & Haley Threlkeld
Sesjon 1B
Ingen presentasjoner
Sesjon 1C
Utvikling av studieprogram innen bærekraftig sjømatproduksjon i Sørøst-Asia –Fokus studentinvolvering og arbeidslivsrelevans
Anita N. Jakobsen & Jørgen Lerfall
Anita N. Jakobsen & Jørgen Lerfall
Campusundervisning og fleksible nettstudier:det beste fra begge verdener – i begge verdener
Anders Nome & Tove Kristiansen (Høyskolen Kristiania)
Anders Nome & Tove Kristiansen (Høyskolen Kristiania)
Sesjon 1D
Erfaringer med utvikling av et nytt e-læringsemne. Prosessen, gode hjelpere, samarbeid og evaluering
Rannei Sæther, Hege Ramsøy-Halle & Bjørg Neset (Regionalt kunnskapssenter for habilitering, NTNU)
Rannei Sæther, Hege Ramsøy-Halle & Bjørg Neset (Regionalt kunnskapssenter for habilitering, NTNU)
Show, don't tell. Videoproduksjon i NTNU Drives pakkeløp for nettkurs
Andreas Schille (NTNU Drive)
Andreas Schille (NTNU Drive)
Sesjon 1E
Ingen presentasjoner
Sesjon 1F
Ingen presentasjoner
Sesjon 2A
Educating for a building and construction industry in transformation, by creating a real-life case-oriented master’s programme
Ole Jonny Klakegg, Synnøve Arntzen, Erling Onstein
Ole Jonny Klakegg, Synnøve Arntzen, Erling Onstein
Sesjon 2B
Ingen presentasjoner
Sesjon 2C
Foreløpig ingen presentasjoner
Sesjon 2D
Opplæring av læringsassistenter i pedagogisk bruk av tilbakemelding
Haley Threlkeld & Anna Steen-Utheim (LearningLab, Handelshøyskolen BI)
Haley Threlkeld & Anna Steen-Utheim (LearningLab, Handelshøyskolen BI)
En verktøykasse av tilbakemeldinger
Anna Steen-Utheim (LearningLab, Handelshøyskolen BI)
Anna Steen-Utheim (LearningLab, Handelshøyskolen BI)
Sesjon 2E
Ingen presentasjoner
Sesjon 2F
Ingen presentasjoner
Sesjon 3A
Meritteringsordning for fremragende undervisere. – Hva har vi erfart og hvor er vi på vei?
Monika Kvernenes (Det medisinske fakultet, Universitetet i Bergen)
Monika Kvernenes (Det medisinske fakultet, Universitetet i Bergen)
Sesjon 3B
Rom for aktive studenter – designworkshop
Nora MacLaren (UiT - Norges arktiske universitet)
Nora MacLaren (UiT - Norges arktiske universitet)
Sesjon 3C
Ingen presentasjoner
Sesjon 3D
Ingen presentasjoner
Sesjon 3E
Ingen presentasjoner
Tirsdag
Sesjon 4A
Introduksjon til akademisk skriving –kan man overlate det til studentassistenter?
Ingunn Nilsen, Grethe Moen Johansen, Inger Marie Stigen & Maja Aas (OsloMet)
Ingunn Nilsen, Grethe Moen Johansen, Inger Marie Stigen & Maja Aas (OsloMet)
Aktiv læring og omvendt undervisning i utviklingen av et stort innføringsemne i akademiske ferdigheter
Rannveig Grøm Sæle (UiT), Torstein Låg (Universitetsbiblioteket, UiT)
Rannveig Grøm Sæle (UiT), Torstein Låg (Universitetsbiblioteket, UiT)
Sesjon 4B
Aktive elever lærer best!
Magnus Nohr (Høgskolen i Østfold)
Magnus Nohr (Høgskolen i Østfold)
Sesjon 4C
Digital teambasert læring – Erfaringer fra Bachelor i ergoterapi, NTNU Gjøvik
Torbjørn S. Jacobsen, Evastina Björk & Steinar Hov (NTNU Gjøvik)
Torbjørn S. Jacobsen, Evastina Björk & Steinar Hov (NTNU Gjøvik)
Erfaringer fra bruk av studentaktive læringsformer i et innovasjonskurs
Marianne Arntzen, Bjørg Riibe Ramskjell (Nord Universitet/Engage)
Marianne Arntzen, Bjørg Riibe Ramskjell (Nord Universitet/Engage)
Sesjon 4D
Game lab – a practical learning approach for Game Development
Robin Isfold Munkvold (Faculty of Social Science, Nord University)
Robin Isfold Munkvold (Faculty of Social Science, Nord University)
Sesjon 4E
Ingen presentasjoner
Sesjon 4F
Ingen presentasjoner
Sesjon 5A
Ingen presentasjoner
Sesjon 5B
Digital tilstand i høyere utdanning – På vei mot digitalisering for utdanningskvalitet?
Trine Kofoed, Janne Wilhelmsen & Hilde Ørnes
Trine Kofoed, Janne Wilhelmsen & Hilde Ørnes
Challenges in Repurposing Single-Campus Courses to Multi-Campus Settings
Rune Hjelsvold & Abdullah Bahmani (ExcITed, NTNU)
Rune Hjelsvold & Abdullah Bahmani (ExcITed, NTNU)
Sesjon 5C
Digitale praksisfortellinger i politipraksis – økt refleksjon og ny kunnskap
Thomas Jensen (Politihøgskolen)
Thomas Jensen (Politihøgskolen)
"Hvordan skal jeg lære dette?" – å lære å tenke som sykepleier
Jaro Zlamal (Lovisenberg Diakonale Høgskole)
Jaro Zlamal (Lovisenberg Diakonale Høgskole)
Sesjon 5D
Ingen presentasjoner
Sesjon 5E
Ingen presentasjoner
Sesjon 5F
Ingen presentasjoner
Sesjon 6A
Ingen presentasjoner
Sesjon 6B
TeachMeet som arena for å utvikle læreres profesjonsfaglige digitale kompetanse
Stine Brynildsen, Ilka Nagel & Irina Engeness (Høgskolen i Østfold)
Stine Brynildsen, Ilka Nagel & Irina Engeness (Høgskolen i Østfold)
Sesjon 6C
Digitale læringsressurser
Linda Østbye (NTNU Universitetsbiblioteket) & Martin H. Andresen (Handelshøyskolen BI)
Linda Østbye (NTNU Universitetsbiblioteket) & Martin H. Andresen (Handelshøyskolen BI)
Metodebank: Hvorfor lage en felles digital ressursbank på tvers av studiesteder?
Rita Li & Pia Cecilie Bing-Jonsson (Universitetet i Sørøst-Norge)
Rita Li & Pia Cecilie Bing-Jonsson (Universitetet i Sørøst-Norge)
Sesjon 6D
Ingen presentasjoner
Sesjon 6E
Digital eksamen i programmering – Analyse av oppgavesjangre
Guttorm Sindre
Guttorm Sindre
Sesjon 6F
Ingen presentasjoner
Sesjon 7A
Implementering av digitale verktøy i undervisning av prosessteknologi ved IBT og IBA, NTNU
Egidijus Daukšas, Kirill Mukhatov & Anita N Jakobsen (NTNU)
Egidijus Daukšas, Kirill Mukhatov & Anita N Jakobsen (NTNU)
Sesjon 7B
Enhancing formative assessment with digital technology: Student perceptions
Sarah Hoem Iversen, Monika Bader & Tony Burner
Sarah Hoem Iversen, Monika Bader & Tony Burner
Sesjon 7C
Fasilitering for studentaktiv læring
Sven Veine, Martha K. Anderson, Lars Skancke & Patric Wallin (NTNU)
Sven Veine, Martha K. Anderson, Lars Skancke & Patric Wallin (NTNU)
Sesjon 7D
Studenter som sparringspartnere for læringsdesign
HaleyThrelkeld & Julius Stang (Handelshøyskolen BI)
HaleyThrelkeld & Julius Stang (Handelshøyskolen BI)
Medstudentvurdering – Om å motta, gi og bruke tilbakemeldinger
Anna Steen-Utheim, Camilla Thømt, Julius Stang (LeraningLab, Handelshøyskolen BI)
Anna Steen-Utheim, Camilla Thømt, Julius Stang (LeraningLab, Handelshøyskolen BI)
Sesjon 7E
Ingen presentasjoner
Sesjon 7F
Workshop: Hvordan skape et felles læringsfokus ved hjelp av interaktive tavler?
Trine Højberg Andersen, Guri Sivertsen Korpås (NTNU)
Trine Højberg Andersen, Guri Sivertsen Korpås (NTNU)
Avslutningsplenum
Near future teaching
Sian Bayne (The University of Edinburgh)
Sian Bayne (The University of Edinburgh)