Formidling – INCLUSCHOOL – Forskning – Institutt for lærerutdanning
INCLUSCHOOL
Formidling
Formidling
Publikasjoner
Oversikt over alle publikasjoner og presentasjoner i Cristin
Omtale av prosjektet
INCLUSCHOOL: Ny kunnskap om inkludering, Matematikksenteret, april 2024.
Arrangement på Litteraturhuset i Trondheim, NTNU Samfunnsforskning, mai 2024.
Invitasjoner - faglige bidrag
Uthus, M. (2024). INCLUSCHOOL: Elever og læreres samskaping av inkludering. Bidrag til utviklingsarbeidet «Inkluderende praksiser i skolene i Fosen», i regi Høgskolen i Innlandet, digitalt opptak, Trondheim, 2024.01.07
Kronikker
Elevene uteblir fra skolen – hva er det de prøver å fortelle oss? Utdanningsnytt, 2024.
En inkluderende skole er avgjørende for barn og unge. Psykologisk.no, 2022.
Podcast
Inkludering. Lærersnakk, 2024.
Fellesskap på hell i skolen? Litteraturhuset i Trondheim, 2024.
Irmelin Kjelaas om språkopplæring og skole for de med kort botid. Lektor Lomsdalen, 2024
Flerspråklighet og flerkulturell inkludering. Lærersnakk, 2023.
Arrangement
17.01.2025: Frokostseminar på Litteraturhuset i Trondheim: Fellesskap på hell i videregående skole?
12.11.2024: Åpent seminar: PPTs rolle i og inn mot skolen - endring eller dekobling?
Presentasjon på konferanse
Justnes, Camilla Normann & Utvær, Thomas. (2024). Tekstknekker’n – om elevers arbeid med tekstoppgaver i matematikk i flerspråklige klasserom. Novemberkonferansen 2024.
Justnes, Camilla Normann, & Uthus, M. (2024). Listening to student voices of experiences of inclusion in mathematics - a teacher’s reflectios on own mathematics teaching. Vitenskapelig foredrag. NORMA 24. NCUM, The national centre for developing mathematics teaching, København, Danmark, 2024.
«Skolens bruk av det profesjonelle læringsfellesskapet i utviklingen av underveisvurderingen», Utdanningsdirektoratet sin nasjonale konferanse om fagfornyelsen, april 2024.
«Inkluderende praksis i skolen», Spesialundervisning som virker 2024, januar 2024.