Program
Program 2022
Program måndag 9. mai
(rom R1)
Musikk ved
Strindens Promenade Orchester
Prorektor for utdanning ved Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Lärarutbildares professional agency i att främja digital kompetens i lärarutbildningen
Ilka Nagel, Høgskolen i Østfold
Perspectives of faculty members on the use of learning technologies
Anna Mavroudi, Universitetet i Oslo
Leif Martin Hokstad, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Vurdering til læring ved bruk av praksismappe og praksisseminar som nye vurderingsformer
Kristine Helen Korsnes, UiT – Norges arktiske universitet
Akademiske skriveferdigheter og formativ vurdering
Pål Anders Opdal, UiT – Norges arktiske universitet
Ingrid Cathrin Nordli, UiT – Norges arktiske universitet
Er MOOC død? Lenge leve MOOC! Er vi tilrettelagt for å møte fleksibel undervisning?
Halvdan Haugsbakken, Høgskolen i Østfold
Collaborative Online International Learning (COIL) som metode for bærekraftig mobilitet i høyere utdanning
Unni Jenssen, Lovisenberg diakonale høgskole
Hilde Sundfær, Lovisenberg diakonale høgskole
Ida Voss Hestvold, Lovisenberg diakonale høgskole
SPOC (lite, lokalt nettstudie) som læringsmetode
Marianne Hagelia, Høgskolen i Østfold
Formative epistemic intervention strategies in MOOC discussion forums
Ammar Bahadur Singh, Høgskolen i Østfold
Finnes det en «riktig» karakter? En studie av sensurveiledning i bachelorstudiet
Vidar Gynnild, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitetet
Læring for voksne – en bro mellom tidligere erfaringer og ny kunnskap
Kjersti Grosvold Maudal, VID vitenskapelige høgskole
Aleksandra Sæheim, VID vitenskapelige høgskole
Studentaktiv samarbeidslæring på tvers av ulike profesjonsutdanninger – til barn og unges beste
Ragnhild Evensen, Universitetet i Sørøst-Norge
Eva Lill Fossli Vassend, Universitetet i Sørøst-Norge
Cecilie Torvik, Politihøgskolen
Merittering
Reidar Lyng, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 2E, rundeborddiskusjon (rom R4)
Redesign av undervisning – hva, hvorfor, hvordan?
Ingeborg Amundrud, Høgskolen i Innlandet
Bente Knippa Vestad, Høgskolen i Innlandet
Hva gjør at (medisin)studenter opplever at de lærer fra veiledning i møte med pasienter?
Cathinka Thyness, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Studenters erfaringer med gruppeavtale: «Vi fulgte avtalen, men vi brukte den ikke»
Marte Sørtveit Mørkve, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Iselin Grav Aakre, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Improving students’ skills on sustainability through workshops
Hanna Knuutila, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Vanja Buvik, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Kobling mellom matematikk og ingeniørfag: basis for mestring
Lars Lundheim, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Morten Nome, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Medstudentvurdering av laboratorierapporter som læringsfremmende tiltak
Lene Østby, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Digital versus fysisk studentaktiv samlæring; bidrar før- og etter-tester til læring? Endringer når læringsaktiviteter blir digitale?
Kristin Solum Steinsbekk, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Eli Kjøbli, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Masterstudenter i naturfagdidaktikk – erfaringer fra samarbeid med arbeidslivet om temaet bærekraftig utvikling i havet
Hilde Ervik, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Utdanning av fremtidens endringsagenter
Anita Nordeng Jakobsen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Eirin Marie Skjøndal Bar, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Læringsanalyse for målrettet innsats på emnenivå
Vidar Gynnild, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Hvordan kan universitetsstudenter lære sammen i digital undervisning?
Martha Kjølseth, Universitetet i Sørøst-Norge
Når digital undervisning fungerer bedre enn i klasserommet – En refleksjon
Aleksandra Sæheim, VID vitenskapelige høgskole
Bruk av spill for å inspirere og engasjere studenter til å lære kritisk tenkning
Marianne Molin, Oslomet, Oslo nye høyskole
Ida-Kristin Ørjaseter Elvsaas, Oslomet
Hvorfor og hvordan kan man bruke spill som studentaktiv undervisning?
Iselin Grav Aakre, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Kjersti Kleveland, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Video som studentaktiv og læringsintegrerende arbeidsmetode i lærerutdanningen
Tonje Stenseth, Universitetet i Sørøst-Norge
Videolekser som ressurs for styrking av veiledning og tilbakemeldingskultur, nett- og samlingsbaserte studier i grunnskolelærerutdanningene
Morten Oddvik, Universitet i Sørøst-Norge
Rakel Rohde Næss, Universitet i Sørøst-Norge
Fellesemner og multicampusemner, noe mer enn felles avsluttende eksamen?
Guri Sivertsen Korpås, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Magnus Strøm Kahrs, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Program tysdag 10. mai
Hovudinnlegg: Ensuring quality assessment practices under the two-evaluator law
(rom R1)
Sehoya Cotner, University of BergenYael Harlap, University of Bergen
Kulturelt etterslep i digital samhandling – et kåseri om Herdis sin første undervisningsdag
Anne Hirrich, KBT fagskole
Hvordan kan coaching bidra til faglig og personlig utvikling hos nye studenter?
Carina Johansson Nyvoll, Høyskolen Kristiania
Aktiv profesjonsutvikling i en virtuell verden
Hege Merete Somby, Høgskolen i Innlandet
Bård Gunnerud, Høgskolen i Innlandet
Studentene som fasilitatorer i kommunikasjonstrening på utviklingssamtalen i VR
Åshild Vassend Holm, Høgskolen i Innlandet
Eloisa F. A. Michaelsen, Høgskolen i Innlandet
Webinar som vurderingsform
Ida Serneberg, Lexolve / Jönköping University
Samstemt undervisning i praksis ved bruk av Teams
Johan Kristian Andreasen, Universitetet i Agder
Ingvild Bergan, Universitetet i Agder
Petter Mathisen, Universitetet i Agder
Sesjon 5D, rundeborddiskusjon (rom R90)
Hvordan kan studenter og ansatte samarbeide om emneutvikling? Erfaringer fra et Students as Partners-prosjekt
Trine Højberg Andersen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Guri Sivertsen Korpås, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Sesjon 5E, workshop (rom R2)
Jakten på avvikene: Studentaktiv undervisning innen kvalitetssikring. Hvordan utnytte potensialet i innovative læringsarealer?
Ina Møller, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Kristin Solum Steinsbekk, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Studenter som partnere fra studenters perspektiv
Lars Martin Myhre, bioCEED
Jørund Johansen, bioCEED
Virtuelle refleksjonsgrupper med studenter ved master i avansert klinisk sykepleie, spesialisering allmennsykepleie
Jofrid Høybakk, Lovisenberg diakonale høgskole
MOOC-modellen fra Høgskolen i Østfold – et rammeverk for å skape god nettbasert undervisning
Magnus Nohr, Høgskolen i Østfold
MOOC om MOOC – et prosjekt om nettundervisning og å lage fleksible nettbaserte undervisningsopplegg
Halvdan Haugsbakken, Høgskolen i Østfold
Profesjonell utvikling hos veiledere med 360°-video og virtual reality
Ingvild Bergan, Universitetet i Agder
Johan Kristian Andreasen, Universitetet i Agder
Petter Mathisen, Universitetet i Agder
Stein Erik Skaar, Universitetet i Agder
«Digital treningsveiledning og refleksjon» – om videosnutter og -dagbok i høyere utdanning
Lars Erik Braaum, Høyskolen Kristiania
Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav?
Maria Skotte Wasmuth, Universitetet i Agder
Eksemplets makt og utprøving – hvordan skape et rom for å endre undervisningsmetodikk?
Oddlaug Marie Lindgaard, Nord universitet
Bjørg Riibe Ramskjell, Nord universitet
Kaspar Bredahl Rasmussen, Nord universitet
Studentaktiv læring og vurdering i «store» grunnlagsemner; Hvordan få med oss alle?
Anita Nordeng Jakobsen, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Kristin Solum Steinsbekk, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
Hvordan kan vurdering fremme læring hos studenter i høyere yrkesfaglig utdanning?
Siri Rutlin Harildstad, Noroff fagskole
Vurdering for læring – fra labrapport til sertifisering av mikroskopiferdigheter
Pernille Bronken Eidesen, Universitetet i Oslo
Learning the Lachman test – a pilot study comparing traditional teaching and video-based instruction
Håvard Søiland, Stavanger universitetssjukehus, Universitetet i Bergen
Hvordan fremme aktiv deltakelse i programmeringsforelesninger (digitale og fysiske) med opptil 500 studenter?
Fanny Skirbekk, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
En hurtigtast til gode vurderinger? Erfaringer med bruk av programvare for hurtigsvar i digital vurderingspraksis
Sonja Nygaard-Joki, Høgskolen i Østfold
Overgangen til blandet læring og porteføljevurdering: erfaringer fra et programmeringskurs på tvers av flere campus
Majid Rouhani, Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet
OLA: Historien om studenters samskapingsprosess mot et felles læringsmiljø
Hanne Viken, Universitetet i Sørøst-Norge
Stine Bergman Olsson, Universitetet i Sørøst-Norge