Program tirsdag 11. mai

Program tirsdag 11. mai

 

<< vis måndag

Sesjonsskildringar

09:00–09:15
Overraskelse!
 
09:15–10:00
Parallellsesjon 4
Sesjon 4A

Hva om du har en muldvarp i rommet? Erfaringer og refleksjon rundt evaluering av undervisning
Solveig Garnes, Vid Vitenskapelige Høgskole
John David Didriksen, Universitetet i Stavanger

Pandemi-undervisning fra studentenes perspektiv
Ørjan Vabø, bioCEED
Øystein Kolstad Kvalø, CELL: Center on Experiential Legal Learning

 
 
Sesjon 4B

Building Atlantis with International Sign. A COIL experience
Hilde Haualand, OsloMet – storbyuniversitetet
Joseph J. Murray, Gallaudet University, Washington, D.C.

Muntlig bruk av fremmedspråk ved hjelp av digitale hjelpemidler: erfaringer fra tysk og spansk UiT
Antonio Fábregas, UiT – Norges arktiske universitet
Franziska Jensen, UiT – Norges arktiske universitet
Beate Lindemann, UiT – Norges arktiske universitet
Raquel Ruiz Pareja, UiT – Norges arktiske universitet
Ina-Maria Zentner, UiT – Norges arktiske universitet

 
 
Sesjon 4C

Ted-talk som verktøy for dybdelæring
Terje Pedersen, Rothaugen ungdomsskole

Podkast som læringsressurs i høyere utdanning
Bjørg H. Gloppen, Høgskolen i Innlandet
Sigrun Sønsthagen, Høgskolen i Innlandet
Elin B. Markestad, Høgskolen i Innlandet
Inger Vigmostad, Høgskolen i Innlandet
Lillian Gran, Høgskolen i Innlandet

 
 
Sesjon 4D

Fra forelesning til nettkurs på rekordtid – erfaringer fra prosessen
Eline Rødsjø, NTNU, IØT, fagseksjonen for Eksperter i team
Mette Mari Wold Johnsen, NTNU, IØT, fagseksjonen for Eksperter i team
Ela Sjølie, NTNU, IØT, fagseksjonen for Eksperter i team
Håvard Engen, NTNU, IØT, fagseksjonen for Eksperter i team
Elli Verhulst, NTNU, IØT, fagseksjonen for Eksperter i team/Engage SFU
Sigrid Westad Brandshaug, NTNU, Engage SFU

Er MOOC død, lenge leve MOOC! Hvilken vei går nettundervisningen etter covid-19?
Halvdan Haugsbakken, Høgskolen i Østfold
Magnus Nohr, Høgskolen i Østfold
Susanne Koch, Høgskolen i Østfold
Irina Engeness, Høgskolen i Østfold

 
 
 
10:00–10:15
Pause
 
10:15–11:00
Parallellsesjon 5
Sesjon 5A

Tenker to hoder bedre enn ett?  Samarbeid ansikt til ansikt mellom studenter på campus
Hilde Kaalvik, NTNU

(På grunn av en avlysning, er det kun ett innlegg i denne sesjonen. Det er mulig å hoppe over til en annen sesjon midtveis.)

 
 
Sesjon 5B

Samarbeid mellom studenter og undervisere for bedre læring gjennom medstudentvurdering
Anita Nordeng Jakobsen, Institutt for bioteknologi og matvitenskap, NTNU
Åse Strand, Institutt for bioteknologi og matvitenskap, NTNU

Medstudentvurdering som verktøy for bedre måloppnåelse ved problembasert laboratorieundervisning
Jørgen Lerfall, Institutt for bioteknologi og matvitenskap, NTNU
Kari Helgetun Langfoss, Institutt for bioteknologi og matvitenskap, NTNU
Anita Nordeng Jakobsen, Institutt for bioteknologi og matvitenskap, NTNU

 
Sesjon 5C

Bruk av Python og økt fokus på profesjonsfaglig digital kompetanse i grunnskolelærerutdanningen
Pål-Erik Eidsvig, Universitetet i Sørøst-Norge

VR-teknologi i etikkundervisning – et bidrag til innlevelse og læring?
Martin Smith-Gahrsen, Universitetet i Agder
Eva Mila Lindhardt, Universitetet i Agder
Trond Frestad, Universitetet i Agder
Bjørnar Sollie Timenes, Torridal skole

 
 
Sesjon 5D

Hvordan kan digital læring bidra til nysgjerrighet i samspillet mellom teknologi og kunnskapsarbeid?
Gitte Skjønneberg, Oslomet storbyuniversitetet

VR-Learn – virtuell virkelighet som en hverdagsteknologi i forelesning og felt i høyere utdanning?
Live Huse, NTNU, Institutt for geografi

 
 
 
11:00–11:15
Pause
 
11:15–12:00
Parallellsesjon 6
Sesjon 6A

Hybrid student active teaching in the master level specialization course
Hanna Knuutila, NTNU

Promoting Student-Active Learning in Two Engineering Courses
Ashkan Jahanbani Ghahfarokhi, NTNU/IGP

 
 
Sesjon 6B

Eksamensgjennomføring under covid-19: Studenters og ansattes erfaringer med eksamensform og karakterskala
Maike Luimes, Høyskolen Kristiania
Gisle Espolin Sletmo, Høyskolen Kristiania

Å utarbeide en god heldigital eksamen – Erfaringer fra institutt for matematikk ved UiT
Øistein Søvik, UiT – Norges arktiske universitet

 
 
Sesjon 6C

Digital eller fysisk tverrfaglig praksis for alle
Aslak Steinsbekk, NTNU

Hvordan aktivisere studentene digitalt? Eksempler fra digital gjennomføring av teambasert læring
Lars Berton Elnan Garnvik, Nord universitet
Malvin Arnold Torsvik, Nord universitet
Børge Lillebo, NTNU

 

 
Sesjon 6D

Faglig autonomi i sentrum i undervisningen på førsteåret: Studentaktive læringsformer med obligatorisk hverandre-vurdering
Kjetil H. Hogstad, Universitetet i Oslo
Cindy Grønsberg, Universitetet i Oslo

Studentaktiv læring: bruk av «intensjonserklæringen» for å bidra til at studenter setter egne læringsmål.
Fredrik Graver, Den norske filmskolen / Høgskolen i Innlandet

 
 
 
12:00–13:15
Lunsj
 
13:15–14:00
Parallellsesjon 7
Sesjon 7A

«Hører du meg?»: Når studentene tar styringen og musikk og teknologi forenes 
Veruska De Caro-Barek, NTNU
Dag Atle Lysne, NTNU
Shaun Nykvist, NTNU
Kari Anne Flem Røren, NTNU
Ole K. Solbjørg, NTNU
Robin Støckert, NTNU

Felles master i musikk, kommunikasjon og teknologi mellom UiO og NTNU
Dag Atle Lysne, NTNU
Veruska De Caro-Barek, NTNU
Shaun Nykvist, NTNU
Kari Anne Flem Røren, NTNU
Ole K. Solbjørg, NTNU
Robin Støckert, NTNU

 
 
Sesjon 7B

Is my digital classroom inclusive?
Paula Rice, Institutt for internasjonal forretningsdrift, NTNU

Tverrfaglig digital samhandling fra første time! Hvordan koble på og koble sammen helt ferske førsteårsstudenter?
Kristin Solum Steinsbekk, NTNU, Institutt for bioingeniørfag
Guro Sørhagen, NTNU, Institutt for helsevitenskap
Aslak Steinsbekk, NTNU, Institutt for bioingeniørfag
Ragna Stalsberg, NTNU, Institutt for bioingeniørfag
Nina Jakhelln Laugen, NTNU, Institutt for bioingeniørfag
Kristian Haugen Kjørstad, NTNU, Institutt for bioingeniørfag

 
 
Sesjon 7C

Helsefremmende utdanning – på tvers av landet
Anne Hirrich, KBT Fagskole

På tvers av fjord og fjell: Et tverrfaglig læringsverktøy på tvers av campuser
Kjersti Natvig Antonsen, NTNU

 
 
Sesjon 7D

Videoproduksjon – en kilde til dybdelæring og arbeidslivsrettede ferdigheter?
Skaldene Studentforening

Hvordan utvikle faglige podkaster som bærekraftig læringssupplement gjennom tverrfaglig samarbeid?
Cecilie Tynes Riksem, NTNU, Institutt for biologiske fag Ålesund
Gro Audveig Hagen Bjørnøy, NTNU, Institutt for biologiske fag Ålesund

 
 
 
14:00–14:15
Pause
 
14:15–15:00
Oppsummering i plenum: «Hva har vi lært om læring?»

Katarina Winka
Universitetslektor, Pedagogisk utvecklare, Universitetspedagogik och lärandestöd (UPL) Umeå universitet

 
15:00
Slutt Læringsfestivalen 2021