Presentasjoner 2017
Presentasjoner fra Læringsfestivalen 2017
Plenum
Sesjon 1
1A: Studentaktiv læring med digitale hjelpemidler i frontalundervisning, MOOC og Flipped Classroom
Magnus Nohr
Magnus Nohr
1C: Fra gode enkeltresultater til institusjonell oppskalering
Artikkel: Sekkingstad og Fossøy (2017)Det er krevjande å tilpasse seg studentane sine behov – refleksjonar over eigen undervisningspraksis.
Kari Gerhardsen Vikestad
Artikkel: Sekkingstad og Fossøy (2017)Det er krevjande å tilpasse seg studentane sine behov – refleksjonar over eigen undervisningspraksis.
Kari Gerhardsen Vikestad
Sesjon 2
2C: Aktivitet og samhandling i et nettbasert diskusjonsforum – kommer det av seg selv?
Catrine Jensen
Catrine Jensen
2E: Developing Reflective Capacity - Using an AI Formative Assessment to Build Reflection in EiT
Jonathan Reams
Jonathan Reams
Sesjon 3
3E: Ändringer i attityder hos civilingenjörsstudenter i utbildningen i fysik och matematik vid NTNU och CTH
Jonas Persson
Jonas Persson
3E: Chemical Concept Inventory som verktøy for kursutvikling, diagnostikk og fagdidaktisk forskning
Per Odd Eggen
Per Odd Eggen
Sesjon 4
4B: Hvordan kan utdanningsfaglig kompetanseutvikling og meritteringssystemer bidra til studentaktive læringsformer?
Jon Lanestedt
Jon Lanestedt
4C: Feil fokus- eller fokus på feil? «Bakvendt» undervisning og digitaliserte verktøy som metoder til å fremme skriveferdigheter
Kristine Korsnes
Kristine Korsnes
4C: Fremtidens MOOC-baserte videreutdanning - Fra 30 studiepoeng en gang i karrieren til kontinuerlig kompetansebygging
Trond Ingebretsen
Trond Ingebretsen
4E: Video for Kvalitet: Forskningsresultater på produksjon av undervisningsvideo per ultimo 2016
Jonas Persson, Eirik Wattengård
Jonas Persson, Eirik Wattengård
4F: Praktisk eksamen etter praksis; bruk av OSCE (objective structured clinical examination) etter praksis i apotek
Lone Holst
Lone Holst
4F: Improving theory-practice integration in teacher education: An example from the subject of English
Minjeong Son, Tove Holmbukt
Minjeong Son, Tove Holmbukt
Sesjon 5
5D: Studievaner hos legestudenter, og bruk av et seriøst dataspill som forberedelse til eksamen
Brita Pukstad (medforfattere: Vahid Djamei, Jørgen Urnes)
Brita Pukstad (medforfattere: Vahid Djamei, Jørgen Urnes)
5E: Hvordan kan geografisk informasjonsteknologi og innsikt i studenters foretrukne læringsmetoder gjøre feltundervisning bedre?
Jan Ketil Rød (medforfattere: Jakob Bonnevie Cyvin, Kristiane Midtaune)
Jan Ketil Rød (medforfattere: Jakob Bonnevie Cyvin, Kristiane Midtaune)
5E: Videoforelesning.no – En videobasert ressursbank for deg som vil lage korte undervisningsvideoer med god kvalitet
Stein Erik Skaar, Martin Gaustad
Stein Erik Skaar, Martin Gaustad
Sesjon 6
6C: Erfaringer med fleksibel læring i medikamentregning i bachelor sykepleie og vernepleie
Sissel Bøckmann, Hilde Marie Andreassen
Sissel Bøckmann, Hilde Marie Andreassen