Presentasjonar
Presentasjonar frå Læringsfestivalen 2022
Her kan du laste ned presentasjonar frå Læringsfestivalen 2022.
Viss vi får inn fleire presentasjonar, finn du dei her etter kvart.
Måndag
Opningsplenum
Crossing the Chasm
Gilly Salmon
Gilly Salmon
Sesjon 1B
Sesjon 1C
Vurdering til læring ved bruk av praksismappe og praksisseminar som nye vurderingsformer
Kristine Helen Korsnes
Kristine Helen Korsnes
Akademiske skriveferdigheter og formativ vurdering
Pål Anders Opdal og Ingrid Cathrin Nordli
Pål Anders Opdal og Ingrid Cathrin Nordli
Sesjon 3A
Hva gjør at (medisin)studenter opplever at de lærer fra veiledning i møte med pasienter?
Cathinka Thyness
Cathinka Thyness
Studenters erfaringer med gruppeavtale: «Vi fulgte avtalen, men vi brukte den ikke»
Marte Sørtveit Mørkve og Iselin Grav Aakre
Marte Sørtveit Mørkve og Iselin Grav Aakre
Sesjon 3B
Improving students’ skills on sustainability through workshops
Hanna Knuutila og Vanja Buvik
Hanna Knuutila og Vanja Buvik
Kobling mellom matematikk og ingeniørfag: basis for mestring
Lars Lundheim og Morten Nome
Lars Lundheim og Morten Nome
Sesjon 3C
Digital versus fysisk studentaktiv samlæring; bidrar før- og etter-tester til læring? Endringer når læringsaktiviteter blir digitale?
Kristin Solum Steinsbekk og Eli Kjøbli
Kristin Solum Steinsbekk og Eli Kjøbli
Sesjon 3D
Utdanning av fremtidens endringsagenter
Anita Nordeng Jakobsen og Eirin Marie Skjøndal Bar
Anita Nordeng Jakobsen og Eirin Marie Skjøndal Bar
Sesjon 4A
Sesjon 4B
Bruk av spill for å inspirere og engasjere studenter til å lære kritisk tenkning
Marianne Molin og Ida-Kristin Ørjaseter Elvsaas
Marianne Molin og Ida-Kristin Ørjaseter Elvsaas
Hvorfor og hvordan kan man bruke spill som studentaktiv undervisning?
Iselin Grav Aakre og Kjersti Kleveland
Iselin Grav Aakre og Kjersti Kleveland
Sesjon 4C
Videolekser som ressurs for styrking av veiledning og tilbakemeldingskultur, nett- og samlingsbaserte studier i grunnskolelærerutdanningene
Morten Oddvik og Rakel Rohde Næss
Morten Oddvik og Rakel Rohde Næss
Tysdag
Plenumsinnlegg
Ensuring quality assessment practices under the two-evaluator law (ikke tilgjengelig foreløpig)
Sehoya Cotner og Yael Harlap
Sehoya Cotner og Yael Harlap
Sesjon 5A
Hvordan kan coaching bidra til faglig og personlig utvikling hos nye studenter?
Carina Johansson Nyvoll
Carina Johansson Nyvoll
Sesjon 6A
Studenter som partnere fra studenters perspektiv
Lars Martin Myhre og Jørund Johansen
Lars Martin Myhre og Jørund Johansen
Sesjon 6A
«Digital treningsveiledning og refleksjon» – om videosnutter og -dagbok i høyere utdanning
Lars Erik Braaum
Lars Erik Braaum
Sesjon 7A
Eksemplets makt og utprøving – hvordan skape et rom for å endre undervisningsmetodikk?
Oddlaug Marie Lindgaard, Bjørg Riibe Ramskjell og Kaspar Bredahl Rasmussen
Oddlaug Marie Lindgaard, Bjørg Riibe Ramskjell og Kaspar Bredahl Rasmussen
Studentaktiv læring og vurdering i «store» grunnlagsemner; Hvordan få med oss alle?
Anita Nordeng Jakobsen og Kristin Solum Steinsbekk
Anita Nordeng Jakobsen og Kristin Solum Steinsbekk
Sesjon 7C
Learning the Lachman test – a pilot study comparing traditional teaching and video-based instruction
Håvard Søiland
Håvard Søiland
Hvordan fremme aktiv deltakelse i programmeringsforelesninger (digitale og fysiske) med opptil 500 studenter?
Fanny Skirbekk
Fanny Skirbekk
Sesjon 7D
En hurtigtast til gode vurderinger? Erfaringer med bruk av programvare for hurtigsvar i digital vurderingspraksis
Sonja Nygaard-Joki
Sonja Nygaard-Joki
Overgangen til blandet læring og porteføljevurdering: erfaringer fra et programmeringskurs på tvers av flere campus
Majid Rouhani
Majid Rouhani
Sesjon 7E
OLA: Historien om studenters samskapingsprosess mot et felles læringsmiljø
Hanne Viken og Stine Bergmann Olsson
Hanne Viken og Stine Bergmann Olsson