Fakultetsstyret - Arkitektur og billedkunst
Fakultetsstyret
Fakultetsstyret
Styret til Fakultet for arkitektur og billedkunst har i perioden 1.8.2013 til 31.07.2017 følgende sammensetning
Eksterne representanter
Sivilarkitekt Nils Marstein, Riksantikvaren, Leder
Sivilarkitekt Tine Hegli, Snøhetta AS
Sivilarkitekt Ingerid Helsing Almaas, Arkitektur.N
Adm.leder Johan Arnt Haarberg, Kunst- og designhøgskolen i Bergen
Rekkefølge vara representanter
1. Sivilarkitekt Gisle Løkken, 70*N arkitektur
2. Professor, Anne Beim, The Royal Danish Academy of Fine Arts School of Arch.
3. Kunstner, Thorbjørn Sørensen
Interne representanter
Fast ansatt i undervisnings-/eller forskerstillinger
Faste medlemmer
Professor Eli Støa, Institutt for byggekunst, prosjektering og forvaltning
Professor Geir Karsten Hansen, Institutt for byggekunst, prosjektering og forvaltning
Professor Anne Karin Furunes, KIT
Varamedlemmer
Universitetslektor Pasi Aalto, Institutt for byggekunst, historie og teknologi
Fast og midlertidig ansatt i tekniske og administrative stillinger
Fast medlem
Rådgiver Elin Røsok, Institutt for byggekunst, prosjektering og forvaltning
Midlertidig ansatt i undervisnings-/eller forskerstillinger, valgperiode 26.06.13 - 16.06.17
Fast medlem
Ph.d.-stipendiat David Collins
Varamedlem
Ph.d.-stipendiat Martin Braaten
Studenter
FTR arkitektur - Erik Hofsbro, Siri Arnesen, Zdravko Zivanovic
Mandat
Mandat
Fakultetsstyret er fakultetets øverste organ.
Fakultetsstyret har ansvar for å fastsatte overordnede mål, prioriteringer og strategier for enheten, innenfor rammer gitt i regelverk og overordnete nivås beslutninger.
Dette ivaretas ved at fakultetsstyret selv tar stilling til:
- enhetens strategi og overordnede faglige prioriteringer
- budsjett og hovedfordeling
- saker av stor strategisk eller prinsipiell betydning
- rapportering om måloppnåelse i forhold til strategi og budsjett
Sammensetning:
Fakultetsstyret har 11 medlemmer slik:
- Styreleder (ekstern)
- 4 vitenskapelig tilsatte, derav 1 representant for midlertidig ansatte
- 2 studentrepresentanter
- 1 representanter for teknisk-administrativt ansatte
- 3 eksterne representanter i tillegg til styreleder
For hver gruppe velges/oppnevnes et tilsvarende antall rekkefølgevararepresentanter.
Dekanen er sekretær for styret og møter fast med talerett.
Møtedatoer og sakspapirer 2013- 2017
Møtedatoer og sakspapirer 2013- 2017
Styremøter 2016:
Styremøte 1: 17. februar
Styremøte 2: Ekstramøte: 17. mars kl. 11-16
Styremøte 3: Ekstramøte: 4. mai kl. 10-16
Styremøte 4: 1. juni
Styremøte 5: 13. oktober
Styremøte 6: 8. desember
Møtedatoer | Sakspapirer og protokoll |
---|---|
31.10.13
|
|
12.12.13
|
|
06.02.14 | |
15.05.14 | |
19.09.14 | |
11.12.14 | |
12.2.15 | |
29.5.15 | |
15.10.15 | |
9-10.12.15 | |
17.2.16 | |
17.3.16 | |
4.5.16 | |
1.6.16 | |
13.10 | |
8.12 | Innkalling |