Previous Page  153 / 166 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 153 / 166 Next Page
Page Background

GRO ULSET

Tett på livet i barneverninstitusjon

en eksempelstudie

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

143

Punch, Samantha, Ian McIntosh, Ruth Emond & Nika Dorrer (2009): «Food and Rela-

tionships: Children's Experiences in Residential Care» i: James Allison, Anne-Trine

Kjørholt og Vebjørg Tingstad (ed.).

Children, Food and Identity in Everyday Life.

Studies in Childhood and Youth

, Basingstoke: Palgrave Macmillan, s. 149-171.

Punch, S. and McIntosh, I. (2014): «

Food is a funny thing within residential child-

care

’: Intergenerational Relationships and Food Practices in Residential Care

» i:

Childhood

. 21 (1), s. 72-86.

Rambøll (2011):

Brukerundersøkelse blant barn i statlige og private barneverntiltak,

(Sluttrapport). Oslo: Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet.

Rambøll (2015):

Opplæring i barneverninstitusjoner. Kartlegging av opplæringsmo-

deller og vurdering av innhold og kvalitet

. Rapport. Oslo: Utdanningsdirektoratet.

Reime, Monica Alvestad og Svanaug Fjær (2010): «Å tilhøre, å bli, å delta: medvirk-

ning i overgangen fra barneverninstitusjon til voksenliv» i:

Fontene forskning

. Nr. 2, s.

27-38.

Ridley, Julie & Steve McCluskey (2003): “Exploring the perceptions of young people

in care and care leavers of

their health needs” i:

Scottish Journal of Residential Child

Care

. 2 (1), s. 55-65.

Rossvær, Viggo (1998):

Ruinlandskap og modernitet. Hverdagsbilder og randsoneer-

faringer fra et nord-norsk fiskevær

, Oslo: Spartacus.

Schaanning,

Espen

(u.å):

Vitensnettet

omkring

barnet

.

Hentet

fra

http://www.arrvev.no/bok/vitensnettet-omkring-barnet

Schatzman, Leonard og Anselm M. Strauss (1973):

Field Research. Strategies for a

Natural Sociology

, Englewood Cliffs: Prentce Hall.

Schwarz, Ida (2007

): Børneliv på døgninstitution. Socialpædagogik på tværs av børns

livssammenhenge

(Ph.d.-avhandling). Odense: Syddansk Universitet, Institut for Filo-

sofi, Pædagogik og Religionsstudier.