Andre aktiviteter
MENY
Tidligere gjennomførte, relevante aktiviteter ved NTNU
Tidligere gjennomførte, relevante aktiviteter ved NTNU
Tverrcampus undervisning/læring
- SALTO - Studentaktiv læring med to-campus organisering, med særlig vekt på samhandling, ressursdeling og kommunikasjon (samarbeidslæring og omvendt klasserom), v/Robin Støckert (Institutt for matematiske fag).
- Piloter, v/Fredrik Haugdal (NTNU Multimediesenteret).
- Sanntidsundervisning, v/Aslak Steinsbekk (Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie).
Identitetsareal
- Tre piloter, v/Hans Petter Ulleberg, Ingunn D. Hybertsen og Patric Wallin (Institutt for pedagogikk og livslang læring).
Læringsareal
- Pilot Tunga - Campusprosjektet, v/Gabrielle Hansen (Institutt for matematiske fag).
- NTNU Toppundervisning Tett på, v/Gabrielle Hansen (Institutt for matematiske fag) og prosjektleder Audun Grøm (NTNU Handelshøyskolen).
- Studentaktiv læring i interaktive læringsarealer gjennom lærersamarbeid, v/Guri Sivertsen Korpås (Institutt for fysikk).
Læringsareal - Eiendomsavdelingens piloter
- Koopen (2016) - Læringsareal for gruppearbeid, både timeplanlagt og uformelt.
- Auditorium R2 (2016-2017) - Ombygging av skråauditorium til undervisningsrom med platåer med gruppebord.
- Sandkassa (2016) - Interaktive læringsarbeidsplasser for både formelle og uformelle læringsaktiviteter.
- Smia (2016) - Interaktive læringsarbeidsplasser.
- Four Campuses, One Reality (2017-2018) - Areal med VR-teknologi for samhandling på tvers av campuser i EIT-emner.
- Fysikkland (2018) - Ombygging av areal for fleksibel lab/øving/gruppearbeid og for undervisning i grunnleggende fysikk.
- Medierom (2017) - Tilrettelegging for fjernundervisnings og videokonferanser, samt undervisning i mindre grupper med interaktive skjermer.
- Kantinescene (2018) - Faglig-sosial bruk av kantine som fellesareal for studenter og faglærere.
Undervisningsmetoder
- EMERGE, Centre for Student-Active Learning and Emerging Technologies (2021-) - Nettverk av akademiske ansatte som tester og implementerer innovative undervisningsmetoder i universitetsfag