Registrering - Campusutvikling
Registrering
Registrering
Registrering er en metode som brukes for å telle hvor mange personer som befinner seg i et gitt areal i løpet av en arbeidsdag. Det kan være kontorområde, møterom, undervisningsrom, fellesareal og så videre. Det gjøres for å få et bilde av bruksfrekvens på ulike lokaler og er en del av analysegrunnlaget for å forstå arealbruk og behov.
Som et ledd i kartlegging og konseptutvikling gjennomførte vi registrering følgende tid og sted:
Uke 46 (2017) og uke 5 (2018):
- Arbeids- og læringsareal ved Handelshøyskolen
Uke 5 og 6 (2018):
Arbeids- og læringsareal i:
- Akrinn
- Dragvoll bygg 7-10
- Sentralbygg 1
- Sentralbygg 2
Registrering var en av flere kartleggingsaktiviteter som ble gjennomført for å få et nåsituasjonsbilde av aktiviteter og arealbruk ved NTNU. Både data fra registreringen, spørreundersøkelse blant ansatte og studenter, gåtur, intervjuer og databaser med informasjon fra NTNUs systemer har blitt satt sammen for å danne et bilde av nå-situasjonen.
Resultatene ble brukt inn i det videre arbeidet med utvikling av arealkonsepter, for å forstå hva slags arealer vi trenger når vi skal utvikle ny campus.
Mer om registrering:
- Telling skjer fire ganger om dagen til faste tidspunkt i to uker.
- Det som registreres er antall personer i det gitte arealet.
- Det kommer ikke frem av tellingen hvem som er der, men hvor mange.
- Registreringen knyttes ikke til personopplysninger eller enkeltpersoner.
- Det er ikke sikkert det merkes at tellerne er i området, men om kontordøren er lukket må de banke på og kikke inn.
- Dersom det sitter flere mennesker på ett kontor registreres det antall personer som var til stede på det gitte tidspunktet. Registreringen vil i de tilfellene kunne gi data på bruk av kontoret til veiledning eller møter.
- Det innhentes ingen opplysninger om hvem som sitter på de enkelte arbeidsplassene eller i læringsarealene.
Kontakt
Kontakt
Har du spørsmål om registrering?
Kontakt prosjektledelsen for Kartlegging og konseptutvikling:
- Prosjektleder: Tor Arne Wæraas (WSP)
- Oppdragsleder: Kjersti Bjørkeng Størdal (ÅF)