Kombinerte stillinger – Universitetsskolene
Kombinerte stillinger
Kombinerte stillinger
Ved hver universitetsskole er det knyttet én kombinert lektor/universitetslektor i 100% stilling. Disse har delt arbeidssted med 50/50 fordeling av arbeidssted på skolen og på Institutt for lærerutdanning, NTNU.
Charlottenlund videregående skole
Yvonne Albrigtsen
Jeg har en kombinert universitetslektorstilling i norsk, noe som innebærer at jeg har undervisning og forsknings- og utviklingsarbeid både ved Institutt for lærerutdanning (ILU) og i skolen - på Charlottenlund videregående skole.
Interesseområder
- Kritisk literacy
- Norskdidaktikk
- Litteraturdidaktikk
- Virkelighetslitteratur
- Diskursanalyse
- Postmodernisme
- Veiledning
- Profesjonsfellesskap
- Tverrinstitusjonelle læringsfellesskap
Undervisning og praksisoppfølging
På NTNU underviser jeg i norskdidaktikk ved grunnskolelærerutdanningen, lektorutdanningen og PPU.
Jeg har også praksisoppfølging og FoU- og masterveiledning.
På Charlottenlund vgs. har jeg en klasse i norsk (og enkelte år har jeg også enten samfunnskunnskap eller historie).
Bakgrunn
- Lektorutdanning og master i nordisk litteratur fra NTNU
- Videregående opplæring: Undervisning i norsk, historie og samfunnsfag samt kontaktlærerfunksjon og veileder
Forskningsgrupper
- Forskningsgruppe for litteratur og samfunn
- USPiTE: University Schools and Partnership in Teacher Education
Universitetsskoleprosjekt / forskning
- "Menneske uten land" Et tverrfaglig prosjekt i norsk og samfunnsfag
- Noveller som inngang til tverrfaglige temaer i fagfornyelsen
Huseby barneskole - AC Møller tegnspråksenter
Kathinka Hveem Johannessen
Jeg er ansatt i kombinert stilling som universitetslektor gjennom Universitetsskolesamarbeidet i Trondheim (USSiT). Det betyr at jeg har undervisning og deltar i forsknings- og utviklingsarbeid på to arbeidssteder: Huseby barneskole og Institutt for lærerutdanning (ILU).
Interesseområder
- Begynneropplæring
- Estetiske læringsprosesser
- Musikkdidaktikk
- Inkluderende læringsmiljø
- Praksisopplæring
- Veiledning
Undervisning
Ved Huseby barneskole underviser jeg i musikk på 3.-, 5.-, 6.- og 7. trinn. I tillegg underviser jeg i matematikk og norsk knyttet til tilpasset opplæring og spesialpedagogikk. På ILU underviser jeg i musikkdidaktikk på grunnskolelærerutdanningen (1.-7.trinn og 5.-10. trinn).
Bakgrunn
Undervisningserfaring fra de fleste fag i grunnskolen, hovedsakelig 1. - 7. trinn. Har vært kontaktlærer, praksislærer og veileder for nyutdannede lærere.
Utdanning
- Allmennlærerutdanning med fordypning i musikk
- Master musikkvitenskap
- Mellomfag nordisk
- Veiledningspedagogikk
- Engelsk
- Matematikk
- Spesialpedagogikk
- Migrasjonspedagogikk
- Musikkteknologi
Forskningsgrupper
Universitetskulturskoleprosjektet (UniKuP)