Page 159 - Untitled-6

Basic HTML Version

9
Analyse av studiekvaliteten: EVU – Utdanning av veiledere (mentor), Veiledning nyutdann
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Mulighe
Inntakskvalitet
Mentor: rektorene melder på, lager en
prioritering ut fra skolenes behov. Slik unngår
en «studiepoengsplukkere» blant deltakerne.
NY: 50 deltakere i 2011.
NY: Små stillingsprosenter og
deltidsstillinger i skolen for
nyutdannede lærere, forsinker
start i programmet, eller gjør
deltakelse vanskelig.
NY: Definere nytil
perioden til 3 år gi
nyutdannede størr
til å kunne komme
ordningen.
Undervisningskvalitet
Mentor: Evaluering på innhold, styring, utbytte
og relevans etter hvert kull via it’s learning.
NY: Evaluering etter hver samling (tot. 4),
referansegruppe består av 4 nyutdannede
lærere.
Programkvalitet
Samfunnsrelevans
Mentor: Hvem som deltar er forankret i
skolenes behov.
NY: Udir-finansiert. Sterkt og nært samarbeid
med Trondheim Kommune
Resultatkvalitet
Rammekvalitet
NY: Samarbeid mellom NTNU (PLU), HiST og
DMMH
Samarbeid mello
prosjektleder, cont
SVT og økonomia
ved PLU om å uta
felles rutiner.
Styringskvalitet