Page 160 - Untitled-6

Basic HTML Version

10
Analyse av studiekvaliteten: EVU – skoleledelse
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Inntakskvalitet
Godt kvalifiserte, godt motiverte søkere
som også har yrkeserfaring.
Betalingsmaster / Videreutdanning
Utdanningsområde med h
og lokal politisk prioritering
Undervisningskvalitet
Systematisk evaluering gjennom dialog
på samling, og elektronisk vurdering
mellom samlinger. Evalueringene
fokuserer på faglig kvalitet og relevans
mht innhold og arbeidsformer.
Evalueringene drøftes på
samarbeidsmøter
Studentene er i full jobb.
Første gangs gjennomkjøring av
nye planer er ekstra krevende.
It`s learning brukes i stor g
men vi kan trolig gjøre end
og kvalifisert bruk av lærin
og sosiale medier mellom
Programkvalitet
Reorganisering av masterstudiet for å
sikre bedre sammenheng og
progresjon. Teori er konsekvent koblet
til studentenes praksiserfaringer. Nye
studieplaner spesifiserer læringsmål.
Faglig samarbeid har bidratt til felles
antologier.
PLU har fortsatt få faglig ansatte
med kompetanse på skoleledelse.
Bygge opp større fagstab v
Det er mulig å utvikle sam
flere fagmiljø ved NTNU
Samfunnsrelevans
Studiet er et svar på samfunnsmessig
behov for økt profesjonalisering av
skolelederrollen.
Vi får svært gode tilbakemeldinger fra
studentene selv, og fra
arbeidsgiversiden.
Studiet gir et godt grunnlag
og samarbeid med kommu
fylkeskommuner.
Resultatkvalitet
Studentene melder om godt
læringsutbytte i forhold til definerte
læringsmål. Dette bekreftes av
karakterstatistikkene. Gjennomførings-
prosenten på de tre første nivåene (90
stp) er relativ høy.
På enkeltmoduler kan sens
kvalitetssikres bedre ved m
eksterne sensorer