Page 158 - Untitled-6

Basic HTML Version

8
Analyse av studiekvaliteten: Doktorgrad i profesjonsforsking med innretting mot lærerutd
tilhørende emner
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Inntakskvalitet
God søkning
Litt uklare opptaksrutiner
fakultetet

PLU
Tilby ressurspersoner som kan hjelpe
til med å utvikle prosjektbeskrivelsene.
Bedre presisjonsnivået i utlysnings-
tekstene.
Undervisningskvalitet
Gode kursevalueringer.
Vi tilbyr gjennomgående nye,
lite utprøvde kurs.
Få mulighet til å gjenta kurs over tid sli
at kvaliteten kan heves.
Programkvalitet
Styrkes gjennom tett samarbeid
med NAFOL
Begrenset emnetilbud i
opplæringsdelen
Samfunnsrelevans
Programmet ble opprettet for å
styrke profesjonskvaliteten i
lærerutdanning og skole
Interne søkeres prosjekter: tematisk
samfunnsrelevans kan sikres bedre.
Resultatkvalitet
Opplæringsdelen: God
gjennomstrømming.
Programmets tette samarbeid
med NAFOL
Varierende gjennomførings-
grad pga at både
forskerskolen og programmet
er av nyere dato.
Av samme årsak vil dette kunne bedre
betraktelig de nærmeste årene.
Rammekvalitet
Styrket infrastruktur gjennom
NAFOL-samarbeidet.
Dårlig eller helt manglende
tilbud når det gjelder
undervisningsfasiliteter.
Styringskvalitet
Feltet har egen administrativ og
faglig ressurs.
Heterogene program og betingelser
ved SVT-fak. kan være både en
svakhet og en styrke. Jfr.standardisert
regelverk, rutiner osv.