Page 157 - Untitled-6

Basic HTML Version

7
Analyse av studiekvaliteten: Mastergrad i lærerprofesjon og yrkesutøvelse
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Inntakskvalitet
Motiverte studenter.
Nesten alle studentene jobber i
skolen og er slik i praksisfeltet. Dette
er også en utfordring da de fleste
studentene er i jobb ved siden av
studiene.
18 primærsøkere i 2011.
1,2 søkere per plass (laveste antall
søkere per plass for toårige
masterprogram ved NTNU i 2011).
8 studenter takket ja, 7 studenter
møtte på studiet og har avlagt
minst en eksamen høsten 2011.
Rekruttering fra GLU
Undervisningskvalitet
Studentene gir gode
tilbakemeldinger på
undervisningskvaliteten.
Få studenter gir mulighet for god
oppfølging av hver student.
Økt bevisstgjøring hos
studentene for evaluering av
studiet og diskusjoner rundt
undervisningskvalitet.
Programkvalitet
Studieprogrammet er sterkt forankret
i fagmiljøets forskningsvirksomhet.
Dialog med studentene om
studietilbudet og undervisning.
Samfunnsrelevans
Innholdet i mastergraden går rett inn
i nasjonale satsingsområder i skolen
for økt FoU-kompetanse for lærere.
Resultatkvalitet
De fleste studentene er lærere i
jobb, kan påvirke
gjennomstrømningen
Rammekvalitet
Styringskvalitet
Har fått på plass god ekstern
representasjon i programrådet som
vi håper kan hjelpe til med kontakt
inn mot skoleeiere og i
rekrutteringsarbeidet.
Emnene tilbudt av pedagogisk
institutt er langsgående og ikke
samlingsbaserte, noe som gir et
dårlig tilbud til studenter tatt opp på
et samlingsbasert studium.