Page 120 - Untitled-6

Basic HTML Version

3 av 5
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
27.01.2012
Referanse
2011/14716/ASS
Institutt/program: IVR / Master i voksnes læring
Skjema 1 - Oppsummert analyse av studiekvaliteten
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Utfordringer
Inntakskvalitet
Godt
motiverte
studenter.
Stor økning i
opptak.
Få søkere.
Delt fokus mellom jobb,
familie og utdanning.
Øke rekrutteringen.
Fjerne C-garanti?
Synliggjøring av
masterstudiet.
Undervisningskvalitet
Begrenset
opptaks-
ramme bidrar
til
dialogbasert
læring
Små grupper gir mindre
dynamikk i
undervisningen.
Programkvalitet
God struktur
på gjennom-
føringen av
programmet.
Det er lagt to
løp for
gjennom-
føring for å
imøtekomme
deltids-
heltids
problematikk
Faste møter
mellom
emen-
ansvarlige
gir god
helhet.
Unikt studie-
program i
Norge.
Krevende å
opprettholde godt
studiemiljø når kullet er
lite og undervisningen
er samlingsbasert.
Eget utviklet
metode emne.
Sikre god bruk av
informasjonskanaler
og entydig
informasjon om
studieprogrammet
ut til studentene,
samt fra studentene
til oss (spam pga
gmail).
Ressurser til
profilering og tiltak.
Tilgjengelige
studentarbeidsplasser.
Samfunnsrelevans
Økende
politisk fokus
på livslang
læring,
nasjonalt og
internasjonalt
.
Synliggjøre
voksnes læring som
arbeidsfelt og
yrkesmessig nytte.
Synliggjøre den vide
betydningen av
voksnes læring, slik at
det ikke reduseres til
å gjelde
voksenopplæring.
Resultatkvalitet
God kvalitet
og
interessant
faglig fokus
på ferdige
master-
oppgaver.
Begrenset
erfaringsgrunnlag.
Mange
deltidsstudenter gir
stor forskjell i
studieprogresjon.
Rammekvalitet
God admini-
strasjon.
Legge til rette for
egen
studentforening.
Ressurser til
profilering og tiltak.
Å finne egnede
lokaler til
gruppeundervisning.
Styringskvalitet
Styrking av
studieadmini
strasjonen
Synliggjøring av
studieveilednings-
kompetansen ved
instituttet.
Etablering av rutiner
114