Page 119 - Untitled-6

Basic HTML Version

2 av 5
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
27.01.2012
Referanse
2011/14716/ASS
Institutt/program: IVR / Master i rådgivning
Skjema 1 - Oppsummert analyse av studiekvaliteten
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Utfordringer
Inntakskvalitet
Stor
søkemengde
gir høy
kvalitet (snit
på 3,9)
Bedre informasjon
om opptak med
henblikk på den
enkelte søker
Stor søknadsmengde
fra eksterne medfører
mye saksbehandling
Undervisningskvalitet
Begrenset
opptaks-
ramme bidrar
til
dialogbasert
læring
Knappe
undervisningsressurser
gjør oss sårbare
Sikre entydig
informasjon om
krav og
forventninger fra
faglærere
Drøfte og revidere
læringsmål.
Rom med flatt
gulv/grupperom
Programkvalitet
Unik
utdanning i
norsk
sammenheng
Praksis
periode for
studentene.
Lite miljø gjør det
vanskelig å finne
sensorer, problematisk
med hensyn til faglig
utvikling.
Sikre god bruk av
informasjons-
kanaler og entydig
informasjon om
studieprogrammet
ut til studentene,
samt fra studentene
til oss (spam pga
gmail).
God infrastruktur med
henblikk på
undervisningsrom og
utstyr. Informasjon og
opplæring i bruk av
utstyr. (Personvern).
Samfunnsrelevans
Økt fokus på
rådgivnings-
tjenester i et
samfunn med
store krav til
omstilling og
endring.
Økt bevissthet av
samfunnsrelevans og
yrkesmuligheter blant
studentene
Resultatkvalitet
Svært høy
gjennom-
strømming
For få
veiledningsressurser
Ressurskrevende med
tett oppfølging /
veiledning
Rammekvalitet
God admini-
strasjon
Legge til rette for
egen
studentforening
Å finne egnede
lokaler til
gruppeundervisning.
Ofte dårlige
undervisnings-
tidspunkt.
Styringskvalitet
Styrking av
studieadmini
strasjonen
Flere faste møter i
undervisnings-
gruppa.
Etablering av rutiner
113