Page 121 - Untitled-6

Basic HTML Version

4 av 5
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
27.01.2012
Referanse
2011/14716/ASS
Institutt/program: IVR/Bachelor i rådgivning og voksnes læring
Skjema 1 - Oppsummert analyse av studiekvaliteten
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Utfordringer
Inntakskvalitet
Lite
erfaringsgrunnlag
Undervisningskvalitet
Begrenset
opptaks-
ramme bidrar
til
dialogbasert
læring
Krevende med
etablering av nye fag.
Ressurskrevende
utvikling av emnene.
Programkvalitet
Rekruttering
til master.
Faste møter
mellom
emne-
ansvarlige
gir god
helhet.
Unikt studie-
program i
Norge.
Sikre god bruk av
informasjons-
kanaler og entydig
informasjon om
studieprogrammet
ut til studentene,
samt fra studentene
til oss (spam pga
gmail).
Ressurskrevende
utvikling av
programmet
Samfunnsrelevans
Høy
aktualitet på
emnene, som
følge av
nyutvikling.
Økt fokus på
livslang
læring og
rådgivnings-
tjenester i et
samfunn med
store krav til
omstilling og
endring.
Økende
politisk
fokus på
livslang
læring,
nasjonalt og
inter-
nasjonalt.
Lite erfaringsgrunnlag
Resultatkvalitet
Lite erfaringsgrunnlag
Rammekvalitet
God admini-
strasjon.
Legge til rette for
egen
studentforening
Ressurser til
profilering og tiltak.
Å finne egnede
lokaler til
gruppeundervisning.
Styringskvalitet
Styrking av
studieadmini
strasjonen.
Synliggjøring av
studieveilednings-
kompetansen ved
instituttet.
Etablering av rutiner.
115