Page 118 - Untitled-6

Basic HTML Version

1 av 5
Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse
Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap
Dato
27.01.2012
Referanse
2011/14716/ASS
Postadresse
Org.nr. 974 767 880
Besøksadresse
Telefon
Saksbehandler
7491 Trondheim
E-post:
Paviljong B, 1. etg., NTNU
Dragvoll
+47 73 59 28 00
Are Skjelstad
ivr@svt.ntnu.no
Telefaks
http://www.ntnu.no/ivr
+47 73 59 28 01
Tlf: +47 73 59 28 04
All korrespondanse som inngår i saksbehandling skal adresseres til saksbehandlende enhet ved NTNU og ikke direkte til
enkeltpersoner. Ved henvendelse vennligst oppgi referanse.
Notat
Til:
Per Stene
Kopi til:
Fra:
Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap
Melding om kvalitetssikring av studiene ved SVT-fakultetet 2011-
Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap
Ved institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap har vi gått gjennom
kvalitetssikringsmeldingen i møte med programkoordinatorene for det enkelte studieprogram,
studiekonsulent og instituttleder. Programtillitsvalgt og instituttillitsvalgt har også tatt del i
prosessen både via e-post og i møte. Vi er svært godt fornøyd med at studentene valgte å ta del i
arbeidet ved instituttet i stedet for å levere egen kvalitetssikringsmelding. Deres innspill i debatten
har stor betydning for den videre utviklingen.
Master i rådgivning har selv med ny program tittel opprettholdt sin store søkergruppe. Vi har derfor
tatt utgangspunkt i den erfaring som masterprogrammet har samlet over tid, og ikke vurdert dette
kun ut fra programtilhørigheten ved IVR.
Master i voksnes læring har nå etablert seg som masterprogram, noe som gir oss mer erfaring å
bygge kvalitetsmeldingen på. Vi registrerer blant annet at økningen av primærsøkere til dette
programmet har vært stor.
Bachelor i rådgivning og voksnes læring startet opp høsten 2011. Av den grunn har vi ikke
tilstrekkelig erfaringsgrunnlag for å gjøre en fullverdig kvalitetsrunde denne gangen. Men vi har
gjennomført evaluering av høstens emner.
Samarbeidet mellom studentene, programkoordinatorene og studiekonsulent i utarbeidelsen av
denne kvalitetsmeldingen har vært så fruktbart og konstruktivt at instituttleder ønsker at alle tar
del også i møtet med fakultetet.
112