Page 111 - Untitled-6

Basic HTML Version

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
1.2.2012
Referanse
meldinger på studieprogrammets kvalitet og læringsmiljø.
Studieprogram kvalifiserer både for skoleverket og for en PhD-
videreføring.
Forskningsbasert: Undervisningen er nesten utelukkende utført
av personale med doktorgrads- eller professorkompetanse.
Studentene får selv erfaring med egen forskning gjennom ulike
kurs og masteroppgaven.
Praksisbasert: Lektorstudentene får erfaring med undervisnings-
praksis og skolepraksis gjennom tilrettelagte seminarer og
praksisopphold i skolen gjennom PPU.
svekke opplevd relevans i lek-
torutdanningen de første årene,
og kan bidra til å forklare til-
takende frafall i andre studieår.
Resultatkvalitet
Lektorstudentene har et til dels bedre karaktersnitt enn ordinære
studenter på bachelornivå på våre innføringsemner POL1000,
SOS1001 og SOS 1002. Gjennomsnitt karakteren for lektor
studentene i emnene er: POL1000 4,18 (3,63 ordinære
studenter), SOS1001 4,35 (3,65 ordinære studenter) og
SOS1002 4,0 (3,63 ordinære studenter)
Det er forholdsvis lite frafall og lite forsinkelser på studiet. Har
frafallsstatistikk for fire kull, og den viser at det er en del
variasjon i frafallet på de ulike kullene. Kull 2008 og kull 2010 er
de kullene som har hatt størst frafall/forsinkelse med 7 studenter
hver, som enten har sluttet, har tatt overgang til andre studier
eller som er i permisjon.
Frafallet fra studieprogrammet
skjer nesten unntak i løpet av
det første studieåret. Enten
slutter studentene på nyåret
etter første semester eller så
gjør de det ved semesterstart 2.
studieår.
Dra nytte
programf
sosiologi
skap.
Ny finans
01.01.20
Rammeb
avklares.
PLU hold
kartleggi
til frafalle
lektorstu
NTNU.
Rammekvalitet
Gunstig at fagansvarlig for studieprogrammet er direkte involvert
i undervisningen.
Økt ressurs til studiekonsulent for 5-LU
Endring av sosiologi emne fra vår 2012.
Ny rammeplan for 5 LU vår 2012
Behov for å erstatte
funksjonene til faglig
koordinator.
Behov fo
legger pl
nystudie
Studieko
kontinuit
studento
studiesp
Vit-ass h
seminare
modell.
?