Page 112 - Untitled-6

Basic HTML Version

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
1.2.2012
Referanse
Styringskvalitet
Programråd og PLU skaper informasjonsflyt og dialog mellom
ulike lektorprogrammer (læring, “best practices”).
Kort vei mellom studenter, vit-ass, studiekonsulent og
programansvarlig.
God oppfølging av studentene, spesielt i første studieår.
God kontakt mellom SVT og programansvarlige.
God kommunikasjon mellom programansvarlige og studievei-
ledere ved ISS.
Mindre kontakt enn ønskelig
mellom ISS, undervisnings-
ansvarlige ved PLU og Under-
visningsfag 2.
Vurdere
uformell
takt mell
ansvarlig
PLU (en
eret?)
Skjema 2 - Prioriterte tiltak for femårig lektorutdannin
Prioriterte tiltak
Begrunnelse og målsetting
Ressurser
Utvikle en ny modell for
lektorprogrammet ut fra de nye
rammene for lektorutdanningen
ved NTNU.
For å opprettholde kvaliteten i en ferdig utbygd lektor-
utdanning, er det nødvendig å få klarlagt de nye
rammene for lektorprogrammet.
.
Lage en plan for framtidig
bemanning av lektorutdanningen i
lys av endret finansieringsmodell
ISS sine fag de tre første årene i lektorutdanningen har
skiftet finansieringskategori, som vil måtte innebære
økte ressurser for ISS på området