Lærerprofesjons- og skoleforskning - Utdanningsvitenskap - ph.d.-program (doktorgrad)
MENY
Utdanningsvitenskap
Ph.d.-program (doktorgrad)
Utdanningsvitenskap
– Fagretning lærerprofesjons- og skoleforskning
Lærerprofesjon og skoleforskning
Fagretningen i lærerprofesjons- og skoleforskning er innrettet mot utdanningsforskning knyttet til fagdidaktikk og pedagogikk i skole og lærerutdanning, og til ledelse og utvikling i skolen. Fagretningen er tverrfaglig og kan ha sitt tyngdepunkt i én eller flere basisdisipliner. Den er tematisk og metodisk innrettet mot læreres profesjonsutdanning og profesjonsutøvelse, utvikling av skolefagene i skjæringspunktet mellom fag og fagdidaktikk, og med praksisperspektivet som tyngdepunkt.
Kontakt
KRYSSPUBLISERT (PHSV) Snarveier
Snarveier
Nyttige lenker
- Reglement og forskrifter
- Etikkportalen - NTNU
- Forskningsetiske retningslinjer
- Ph.d.-håndbok – kvalitet i ph.d.-utdanningen
- Phd. i Samfunnsvitenskap - Fagretning Psykologi - Emner og skjema
- Ph.d.-emner ved Institutt for sosialt arbeid
- Ph.d.-emner ved institutt for lærerutdanning
- Påmelding til ph.d.- og forskerkurs for eksterne kandidater
- SFEL8000 Philosophy of Science for the Social Sciences
- Skjemabank
- Studentweb