Studiestart
Dette skjer ved studiestart 2025
Studiestart og immatrikulering 11.-15. august
Studiestart og immatrikulering 11.-15. august
Mandag 11. august
Studiestart og immatrikulering
Obligatorisk oppmøte
Kl. 09.30 - 10.00
Velkommen som student hos oss!
Sted: Rom S206, 2. etasje i Smaragdbygget.
Kl. 10.05 - 11.15
Klassevis velkomst
Sted: LØA, 2. etasje i Topasbygget.
Kl. 11.15 - 12.30
Inndeling i faddergrupper og lunsj
Sted: S-plenen, gressplenen mellom Smaragd og Topas.
Kl. 12.30 -
Møter sammen med faddere til immatrikuleringsseremoni
Sted: Studenthuset
Kl. 13.00
Fysisk immatrikuleringsseremoni. Nye studenter følges av faddere og ser seremonien sammen med dem. Seremonien vil vare rundt én time.
Sted: Studenthuset
Tirsdag 12. august
Bli kjent med studentmiljøet på Gjøvik
Kl. 09.30 - 11.00
Fagseksjonen arrangerer felles frokost for studenter og ansatte.
Sted: T105 Vrimleområdet, 1. etasje i Topasbygget.
Kl. 11.00 - 13.00
Frivillighetsdagen, i regi av Fadderuka. Møt studentfrivilligheten.
Sted: Campus Gjøvik.
Kl. 11.00 - 13.00
Helpdesk – studentassistenter (studenter ved fagseksjonen) er tilgjengelige for spørsmål om og hjelp til pålogging, apper, systemer, osv.
Sted: T105 Vrimleområdet, 1. etasje i Topasbygget.
Onsdag 13. august
Bli kjent med studieprogrammet ditt
Kl. 10.15 - 14.15
Obligatorisk oppstartsseminar med faglige og sosiale aktiviteter med kullet.
Sted: LØA, 2. etasje i Topasbygget.
Torsdag 14. august
Viktig å vite for deg som student
Kl. 10.00 – 14.15
Informasjon og praktiske råd til nye studenter
Sted: Eureka 2/3, 1. etasje i Helvinbygget.
Fredag 15. august
Klargjøring til høstsemesteret
Kl. 10.00 – 12.00
Helpdesk – studentassistenter er tilgjengelige for spørsmål om og hjelp til pålogging, apper, systemer, osv.
Sted: T105 Vrimleområdet, 1. etasje i Topasbygget.
Gode tips til denne dagen:
• Kjøp bøker
• Sørg for at du er på nett
• Sett deg inn i digitale verktøy
• Gjør deg klar til studietilværelsen og undervisningen kommende uke, gjerne sammen med en medstudent!
Bli med på Fadderuka fra 11. august.
Bli med på Fadderuka fra 11. august.
Alle nye studenter er velkomne til å delta i Fadderuka. Les mer om fadderuka her.
Hvordan komme til campus
Hvordan komme til campus
Bruk kollektivtransport til studiestart. Det er begrenset med parkeringsplasser på campus.
Busstilbudet i Gjøvik (innlandstrafikk.no)
Finn frem på campus
MazeMap-appen gir deg en oversikt over bygninger og rom på campus.
Last ned MazeMap på Android (Google Play) og for iPhone (AppStore).
Timeplan og pensum
Timeplan og pensum
Timeplanen din finner du i timeplanverktøyet TP.
Timeplanen ligger også i beskrivelsen av hvert enkelt emne, se lenke til "Studiets oppbygning" på programsiden.
Pensumlister og digitalt pensum finner du i Leganto eller i emnets Blackboard-rom.
Timeplan og pensum skal være klart til studiestart.
Tilrettelegging av studiehverdagen
Tilrettelegging av studiehverdagen
Du kan søke om tilrettelegging av studiesituasjonen din hvis du har funksjonsnedsettelse eller andre diagnoser som gir utfordringer i hverdagen.
For tilrettelegging på campus Gjøvik, send en e-post til studier@gjovik.ntnu.no.
NB. Ikke send sensitiv informasjon i e-post, dette sender du til oss som vanlig brevpost.
Kan du ikke møte til studiestart?
Kan du ikke møte til studiestart?
Det er obligatorisk oppmøte ved oppstart. Dersom du likevel ikke kan møte, må du registrere deg i dette skjemaet. Skjemaet er aktivt fra 15. juli, og det er frist 10. august med å melde inn fravær.
Sjekkliste for deg som er ny student
Registrer deg, betal semesteravgift med mer.
Praktisk informasjon
Velkommen til Master i ledelse av innovasjon og digital sikkerhet (MIIDS)!
Hei, og velkommen som student ved MIIDS-programmet ved NTNU Gjøvik! Vi gleder oss til å bli kjent med deg og til å følge deg gjennom to spennende og lærerike år.
Dette masterprogrammet kombinerer ledelse, innovasjon og digital sikkerhet – en unik faglig miks som gir deg kompetansen du trenger for å lede fremtidens bærekraftige og sikre digitaliseringsprosesser.
Et tverrfaglig samarbeid
MIIDS er et samarbeid mellom to fakulteter ved NTNU:
- Fakultet for økonomi (ØK), representert ved Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse (IØT) på Gjøvik.
- Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE), representert ved Institutt for informasjonssikkerhet og kommunikasjonsteknologi (IIK).
Du vil derfor ha emner fra to ulike fagmiljøer, med ulik undervisningspraksis og perspektiver. Du vil være tettest knyttet til fagmiljøet ved IØT på Gjøvik, som også er det administrative hjemmet for programmet.
Undervisningsformer og læringsaktiviteter
Emne fra IØT leveres i første rekke til MIIDS-studenter i klasserom på Gjøvik.
Emnene fra IIK undervises også i andre masterprogrammer, både på Gjøvik og i Trondheim, og leveres hybrid, dvs fysisk og digitalt i sanntid fra klasserom på Gjøvik.
Flere emner benytter omvendt undervisning, der du forbereder deg med digitale ressurser før seminarer og workshops. Læringsaktivitetene er varierte og inkluderer casestudier, gruppearbeid, refleksjonsoppgaver, prosjektoppgaver og tradisjonelle forelesninger.
Vær oppmerksom på at flere emner har obligatoriske seminarer, og disse krever aktiv deltakelse – enten fysisk eller digitalt i sanntid, avhengig av hvordan emnet er lagt opp.
Det er mulig å følge emner digitalt, etter avtale, men erfaringsmessig gir fysisk deltakelse best læringsutbytte og anbefales derfor sterkt. Emnene som går på Gjøvik er campusbaserte, men det kan gis unntak for digitaldeltagelse basert på tilretteleggingsbehov, bo- og arbeidssituasjon samt sykdom som skaper stor ulempe for fysisk seminardeltagelse.
Arbeidskrav og vurdering
Du vil møte ulike vurderingsformer og arbeidskrav som prosjektoppgaver, mappevurderinger, hjemmeeksamener og obligatoriske seminarer. Masteroppgaven skrives i siste semester i samarbeid med arbeidslivet. Det forventes aktiv deltakelse og jevn innsats gjennom hele studieløpet.
Studiemiljø
Du blir en del av et tverrfaglig og inkluderende miljø med studenter fra ulike fagbakgrunner. Studieprogrammet er i utgangspunktet et campusprogram, men erfaringsmessig vil noen av studentene avtale å delta digitalt. Programmet samarbeider tett med arbeidslivet, og du får jobbe med reelle caser og utfordringer. Det legges til rette for samarbeid, nettverksbygging og faglig utvikling.
Viktige milepæler for MIIDS-studenter i oppstarten
- Immatrikulering: 11. august 2025
- Obligatorisk oppstartsseminar: 13. august 2025
- Semesterstart: 18. august 2025
- Allmøte MIIDS første og andre kull: 21. august 2025
Bli med i Facebook-gruppen vår
Møt de du skal studere sammen med i Facebook-gruppen for søkere til Gjøvik.