Hva lærer jeg - Master in International Business and Marketing
Master in International Business and Marketing
Hva lærer du?
Læringsutbytte
Når masterprogrammet i internasjonal business og markedsføring er gjennomført og bestått skal kandidaten ha følgende kunnskap:
- Inngående kunnskap om bedriftsøkonomi og administrasjon, og spesialisert innsikt i internasjonal business.
- Inngående kunnskap om bedriftsøkonomi og administrasjon, og spesialisert innsikt i markedsføring, innovasjon og entreprenørskap.
- Ha dybdekunnskap om vitenskapelige teorier og metoder som er relevante for emnene på masterprogrammet.
- Være i stand til å analysere profesjonelle problemer basert på historie, tradisjoner, særegne trekk og fagområdets posisjon i samfunnet.
- Være i stand til å bruke kunnskapen i nye sammenhenger innen fagområdene bedriftsøkonomi og administrasjon.
Når masterprogrammet i internasjonal business og markedsføring er gjennomført og bestått skal kandidaten ha følgende kunnskap:
- Være i stand til å analysere eksisterende teorier, metoder og tolkninger innen emnefeltene i programmet og kunne jobbe selvstendig med praktisk og profesjonell problemløsning.
- Være i stand til å bruke relevante metoder i forskning og i utvikling av profesjonelt arbeid.
- Være i stand til å oppnå et selvstendig, veldefinert forsknings- og utviklingsprosjekt under veiledning og i tråd med profesjonelle koder av etikk og normer.
- Ha utviklet ferdigheter i internasjonal business, innovasjon og entreprenørskap gjennom å jobbe med praktiske oppgaver.
- Være i stand til å vurdere fremgangsmåter for å påvirke et selskaps fremtidige muligheter og ytelse positivt
Når masterprogrammet i internasjonal business og markedsføring er gjennomført og bestått skal kandidaten ha følgende kunnskap:
- Være i stand til å formidle kunnskap om omfattende, uavhengige rapporter og ha full oversikt over de tekniske termene i emnene i programmet
- Være i stand til å kommunisere profesjonelle problemstillinger, analyser og konklusjoner til både spesialister og den generelle befolkningen.
- Være i stad til å indikere problemområder innen internasjonal business og/eller innovasjon og entreprenørskap. Videre skal kandidaten kunne analysere de identifiserte problemområder, trekke konklusjoner og spre funnene i akademia og virksomheter.
- Være i stand til å bidra til omfattende ny tenking og i innovasjonsprosesser.