Master in International Business and Marketing
Internasjonal business og markedsføring
Master in International Business and Marketing (siviløkonom)
Et siviløkonomstudium med fokus på internasjonal business, markedsføring, innovasjon, entreprenørskap og bærekraft.
Er du interessert i internasjonal business? Er du nysgjerrig på hvordan kundefokusert innovasjon og entreprenørskap kan føre til nye forretningsmodeller og nye bedrifter? Ser du behovet for digitale ferdigheter på disse områdene? Er bærekraft i forretningsdrift viktig for deg?
Dersom du har svart ja på noen av disse spørsmålene kan en master i internasjonal business og markedsføring være det rette studiet for deg!
Studiet gir deg tittelen siviløkonom.
Masterprogrammet i internasjonal business og markedsføring har fokus på temaer innen internasjonal business, markedsføring, entreprenørskap og digitalisering. Du vil tilegne deg kunnskap, evner og generell kompetanse innenfor disse temaene.
Dette masterprogrammet åpner opp for en internasjonal eller nasjonal karriere innen internasjonal forretningsdrift, markedsføring, innovasjon og entreprenørskap.
Her er noen eksempler på hva du kan jobbe som etter endte studier:
- finansiell rådgiver
- salgssjef
- konsulent innen eksempelvis markedsføring, ledelse eller regnskap
- eksportsjef
- forretningsøkonom
- økonomikonsulent
- ESG manager
- forretnings-/forskningsanalytiker
- entreprenør
- PhD kandidat
Ålesund ligger vakkert plassert mellom fjord og fjell. Som student her hos oss blir du en del av et levende og inkluderende studiemiljø. På campus er det mange studentorganisasjoner du kan engasjere deg i. Instituttet har sin egen linjeforening som heter Børsen. De arrangerer både sosiale og faglige arrangement.
NTNU i Ålesund er kjent som Norges mest næringsnære campus. Du vi gjennom studiet ha muligheter til å knytte relasjoner med lokale og regionale bedrifter gjennom prosjektarbeid, internships, og på selve masteroppgaven. På campus får du også god kontakt med både faglærere og studenter.
Master i internasjonal business og markedsføring er et to-årig program. Graden gir tittelen siviløkonom. Du kan velge mellom to spesialiseringer:
- Internasjonal business
- Innovasjon og markedsføring
Tredje semester har du muligheten til å dra på utveksling eller ha internship i en spennende regional bedrift.
Du må ha fullført en bachelorgrad i økonomi og administrasjon eller tilsvarende, med minst 120 ECTS i administrative eller økonomiske fag.
Har du spørsmål om studiet? Ta gjerne kontakt med oss