Dette studiet skal gjøre deg til en selvstendig og ansvarsbevisst kandidat som er attraktiv for regionalt, nasjonalt og internasjonalt næringsliv. Gjennom studiet vil du få et godt grunnlag for å etter hvert kvalifisere deg til mer overordnede lederoppgaver. Du vil lære å gjenkjenne og løse praktiske problemer, alene eller i samarbeid med andre studenter/organisasjoner.
I tillegg til basiskunnskaper innen økonomi forbereder utdanningen deg til alt fra å starte opp egen bedrift til å jobbe med spennende internasjonale problemstillinger i et konkurranseutsatt marked.
Ved å ta dette studiet får du kompetanse som møter behovet i private og offentlige organisasjoner nasjonalt og internasjonalt. Markedsføring, innovasjon og ledelse er kjerneområder for å skape konkurransedyktige og fremtidsrettede bedrifter og organisasjoner. Etter første studieår kan du spesialisere deg de to siste årene i internasjonal markedsføring eller innovasjon og entreprenørskap.
studyprogramme-info-portlet
Læringsutbytte
En student som har fullført programmet, forventes å ha oppnådd følgende læringsutbytte, definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studentene skal:
ha bred kunnskap om sentrale teorier, problemstillinger, prosesser, verktøy, metoder og teknologi innenfor internasjonal markedsføring, innovasjon, og ledelse
kjenne til forsknings- og utviklingsarbeid innenfor internasjonal markedsføring, innovasjon, og ledelse
kunne oppdatere sin kunnskap innenfor fagområdet
ha kunnskap om fagområdets historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet
ha dybdeinnsikt og spesielt god kunnskap om en av profilene internasjonal markedsføring eller innovasjon og entreprenørskap
Ferdigheter
Studentene skal:
kunne anvende kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid innenfor internasjonal markedsføring, innovasjon, og ledelse på praktiske og teoretiske problemstillinger og treffe begrunnede valg
kunne finne, vurdere og henvise til informasjon og fagstoff og framstille dette slik at det belyser en problemstilling
kunne vurdere beslutningsalternativer og foreta strategisk gode, bærekraftige valg for virksomheter
kunne beherske relevante faglige verktøy, teknologi, teknikker og uttrykksformerkunne planlegge og lede ulike typer innovasjonsprosesser
kunne samarbeide godt med andre for å gjennomføre et prosjekt, samt reflektere over egen rolle i team og prosesser.
Generell kompetanse
Studentene skal:
kunne utveksle synspunkter og erfaringer med andre innenfor internasjonal markedsføring, innovasjon, og ledelse og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
kunne formidle idéer og konsepter på en tydelig og overbevisende måte muntlig, skriftlig og visuelt.
kunne planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgaver og prosjekter som strekker seg over tid, alene og som deltaker i en gruppe, og i tråd med etiske krav og retningslinjer
ha innsikt i relevante fag og yrkesetiske problemstillinger knyttet til internasjonal markedsføring, innovasjon, og ledelse
kjenne til nytenking, innovasjonsprosesser og fagområdets teknologi