Hva kan jeg bli? - Bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse
Hva kan du bli?
Jobb
Med en bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse har du mange muligheter etter endte studier. Studiet er ikke yrkesspesifikt, men med kompetansen du får gjennom studiet kan du arbeide i de fleste bransjer. Tidligere studenter har gått videre med å jobbe med blant annet salg, konsulentvirksomhet, kunderådgivning, markedsføring og sosiale medier.
Har du en gründerspire i magen, eller en god forretningsidé? Dette studiet fokuserer på innovasjon og entreprenørskap, og vil gi deg et godt grunnlag for å starte opp med noe eget. Her kan du lese et intervju med tidligere student hos oss, Margrethe, som gjorde nettopp dette.
Master
Tar du en bachelor i markedsføring, innovasjon og ledelse har du også mulighet til å gå videre med master, både her i Norge og i utlandet. Her ved instituttet tilbyr vi blant annet en master i Management of Innovation and Sustainable Business Development. Dette masterprogrammet kombinerer emner i innovasjon, entreprenørskap, bærekraft og endringsledelse, og vil deg verdifull kunnskap og erfaring som er ettertraktet i det moderne arbeids- og næringslivet.
Nærhet til næringslivet
Gjennom studiet vil du få flere muligheter til å knytte kontakter med næringslivet, noe som gir deg verdifull erfaring når du skal videre inn i arbeidslivet. Vi arrangerer blant annet karrieredager for studentene våre. Disse karrieredagene skal hjelpe deg som student å se mulighetene dine og hva du kan gjøre gjennom studietiden for å bli en attraktiv kandidat for arbeids- og næringsliv.
Siste semester på bacheloren har du mulighet til å søke internship hos en av våre spennenende samarbeidsbedrifter. Dette er en gylden mulighet for deg til å opparbeide deg arbeidserfaring, knytte kontakter og lære mer om deg selv. Flere av våre studenter som har hatt internship har gått videre til å jobbe for bedriften de har vært hos.
Vi oppfordrer også studentene våre til å skrive bacheloroppgave i samarbeid med en av våre mange industripartnere.