Studentambassadør for ingeniørstudier ved NTNU i Ålesund

Søknadsfrist
Utdanningsnivå
Påbegynt bachelor/master (1.-3. år)
Utdanningsområde
Bygg og anlegg
Data og informasjonsteknologi
Kommunikasjon og medieproduksjon
Mekanikk, konstruksjon og marin teknikk
Type oppdrag
Studentassistent
Arbeidssted
NTNU Ålesund
Arbeidsoppgaver
Medieproduksjon (Film/lyd/bilde/grafikk)
PR/markedsføring/salg
Veiledning
Andre oppgaver
Arbeidssted (fylke / by)
Ålesund
Informasjon om hvordan man søker
Fyll ut digitalt søknadsskjema

Ønsker du å bidra til å inspirere ungdommer til å bli fremtidige ingeniørstudenter?

Institutt for havromsoperasjoner og byggteknikk (IHB) søker nå studenter til å bli en del av vårt team for rekruttering!

Om stillingen

Som studentambassadør vil du være en viktig del av vår innsats for å rekruttere nye studenter til studiene byggingeniør, fornybar energi, mekatronikk og produktdesign, og skipsingeniør ved NTNU i Ålesund. Som en del av et team på tre studenter vil du få arbeide med oppgaver som:

• Promotering av ingeniørstudier på stands ut mot videregående elever. Første arrangement er «Åpen dag» på NTNU i Ålesund 24. september.
  • Skolebesøk: reise ut til videregående skoler og presentere ingeniørstudier og studiemiljø. Både i nærområdet og i Norges langstrakte land.
  • Kontakte NTNU-studenter som kan besøke sin tidligere videregående skole for å promotere ingeniørstudier og studiemiljø.
  • Utarbeide stories til studieprogramnettsidene: identifisere hvilke stories som skal lages, bygge opp historiene, legge til rette for videoopptak ved å finne studenter som er villige til å bli filmet, samt finne gode locations for filmopptakene.

Kvalifikasjoner

Bachelorstudent på NTNU i Ålesund. Yrkesfaglig bakgrunn er ikke et krav, men ønskelig. Interesse for ingeniørstudier og ønske om å dele interessen med andre. Du er engasjert og motivert, med gode kommunikasjonsferdigheter. Erfaring med presentasjoner og promotering er en fordel, men ikke et krav. Du er kreativ og har øye for gode historier og visuelle muligheter.

Vi tilbyr

Verdifull erfaring innen markedsføring og kommunikasjon. Mulighet til å være en del av et dynamisk og kreativt team. Fleksibel arbeidstid som kan kombineres med studier. Opplæring og støtte gjennom hele arbeidsperioden.

Er du klar til å inspirere fremtidige ingeniørstudenter? Send oss din søknad i dag!

Arbeidsbelastning og lønn

Arbeidets omfang: inntil 150 timer i perioden. Dette tilsvarer 2 dager i måneden, eller en 1/2 dag i uka. I perioder må du regne med å jobbe mer, slik som i februar og mars. I eksamensperiodene desember og mai prøver vi å redusere aktiviteten.

Lønn etter satser for studentassistenter (u/ bachelor: kr. 189,40, m/bachelor: kr. 193,80) Tidsperiode: 1. august 2024 – 1. juli 2025

Vi ser frem til å høre fra deg!

Utdanning
Byggingeniør