Junior Associate (Investinor)

Søknadsfrist
Utdanningsnivå
Påbegynt master (4.-5. år)
Fullført mastergrad
Type oppdrag
Heltidsjobb
Arbeidssted
Brattørkaia 17B, 7010 Trondheim
Arbeidsoppgaver
Analyse, databehandling, rapportering
Forretnings- og næringsutvikling
Andre oppgaver
Arbeidssted (fylke / by)
Trondheim
Informasjon om hvordan man søker
Se lenke under for å legge inn søknad.

Investinor er et statlig investeringsselskap. Vår visjon er å bygge morgendagens næringsliv. Med en totalkapital på nesten 9 milliarder kroner, fordelt på cirka 70 selskaper og over 50 fond og kapitalforvaltere, er vi landets største tidligfaseinvestor. Vi investerer innen bransjer som IT, helse, energi, skog, miljø og marin. Investinor har 31 ansatte og hovedkontor i Trondheim. Vårt mål er å oppnå høyest mulig avkastning over tid innenfor bærekraftige rammer og bidra til bedre kapitaltilgang for selskaper i tidlig fase. Vi har høyt kompetente medarbeidere og en kultur bygget på verdiene "Ett lag," "Ansvarlig," "Nysgjerrig," og "Modig." Vi har i dag 31 ansatte og nærmere 100 investeringer i porteføljeselskaper og fond.

Investinor søker engasjerte studenter, nyutdannede og kandidater med noe arbeidserfaring som ønsker å bidra til å bygge fremtidens næringsliv sammen med Norges største venturekapitalselskap. Vi ser etter kandidater med utdanning på masternivå innen relevante fagområder som økonomi, finans, teknologi, entreprenørskap, eller tilsvarende. Som Associate vil du bli en viktig del av vårt investeringsteam. Du kan forvente et dynamisk arbeidsmiljø med utfordrende oppgaver. Hos oss vil du jobbe tett med ledelsen i innovative oppstartsbedrifter, samt med våre erfarne forvaltere i Investinor. Ditt arbeid vil blant annet innebære å identifisere og analysere investeringsmuligheter, utvikle selskaper i vår portefølje, og vurdere ulike exit muligheter for oss som investor. Dette vil gi deg en bred innsikt i ulike bransjer og investeringsfaser.

Hos Investinor vil du få tett oppfølging og veiledning fra erfarne kolleger. Vi sørger for grundig opplæring, slik at du raskt kan bidra til store prosjekter. Etter hvert vil du få økt ansvar, samtidig som vi passer på at du får den støtten du trenger for å lykkes. Nøkkelord for stillingen er strategisk forretningsutvikling, integrering av bærekraft i investeringsprosesser, management consulting samt venturekapital.

Sentrale arbeidsoppgaver i rollen vil innebære:

• Utføre investeringsanalyser og verdivurderinger

• Gjennomføre markedsanalyser og identifisere investeringsmuligheter

• Delta i finansieringsprosesser og sikre optimal kapitalstruktur

• Bidra til strategi- og forretningsutvikling på et overordnet nivå

• Integrere ESG-prinsipper og bærekraftsmål i alle investeringsfaser

Vi jobber som team og søker derfor en engasjert lagspiller som trives med å skape resultater sammen med andre. Du liker å lære, og uttrykker deg godt på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig. Som en del av Investinor får du en meningsfull, variert og faglig utfordrende arbeidshverdag. Vi legger stor vekt på personlig utvikling, og sørger for en karriereplan tilpasset den enkelte. Arbeidsmiljøet er preget av lagånd og engasjement. I Investinor er vi opptatt av å balansere jobb og fritid. Hos Investinor mener vi at inkludering og mangfold er en betydelig styrke. Vi tror at en variert sammensetning av kjønn, nasjonalitet, kultur, alder, utdanning og erfaring gir oss det beste grunnlaget for å utvikle oss til å bli et lag i verdensklasse. Derfor oppfordrer vi deg til å søke hvis du synes dette er en spennende mulighet! Her kan du se hvordan det er å jobbe hos Investinor: https://cdn.jwplayer.com/previews/dRXtSzhc-5dlB4ev6

Du vil ha ditt primære arbeidssted på Investinors flotte hovedkontor på Brattørkaia i Trondheim.

Dersom du har noen spørsmål, ønsker å vite mer eller vil diskutere din bakgrunn opp mot rollen, ta gjerne kontakt med vår rekrutteringspartner ADA for en uforpliktende prat ved Stein Pedersen, Stein@ada.no, +47 482 85 119 eller Frida Johnson Bratland, Frida@ada.no, +47 995 92 275

Utdanning
Finansiell Økonomi