Page 33 - Untitled-6

Basic HTML Version

Kvalitetsmelding 2011 PLU
3
den enkelte. 5-8 % veiledes ut eller
slutter.
og praksiser mht undervisningsinnhold,
veiledning og sensur i alle emner.
Gjennomstrømning ved deltid
felles forståelse og praksis
(vurderingskriterier,
undervisningsplan med
mål/utbytte, innhold og
organisering, regelverk)
Ekstern sensor i utvalgte emner
Tettere oppfølging av
deltidsstudentene –
oppstartssamling og de første
samlinger ligger tett
De studentene som trenger det
kan veiledes til å benytte seg av
biblioteket/VIKO og ressurser
PLU har på området.
innfor gruppene, men også bidra
til ulik praksiser på tvers av
gruppene
Utfordring at studentene har ulik
bakgrunn og trening med tanke
på akademisk skriving
Rammekvalitet
Omstillingsdyktig organisasjon
Variasjon i antall studenter på fag fra år til
år, vanskeliggjør antall stillinger. Enkelte
fag har for liten ressurs i forhold til økende
antall studenter.
Regulere antall studenter
Underbemanning på
faggruppene fører til at
forskningsaktiviteten senkes.
Reguleres antall studenter på
enkelte fag, kan total
studiepoengproduksjon bli for
liten.
Styringskvalitet
Gode resultat i
arbeidsmiljøundersøkelsen.
Kvalitetssikringssystem på alle
program/emner:
Midtveisevalueringer
Referansegrupper
Sluttvurdering
Studentrepresentantene i
Studieutvalg, FUL og instituttstyret
bidrar positivt
Nivå 4: faggruppeledelse blir
formalisert ca. februar 2012
Står uten FUL-leder per 18. jan.
Referansegrupper PPU heltid: svak
deltakelse av studenter, og lite utbytte for
faglærere med tanke på utvikling av
emner
Klarere fordeling av ledelse og
oppgaver
Utfordring: hvem blir FUL leder.
Vi må implementere av ny
rammeplan i studieplanarbeidet
for 2012/13.
27