Page 167 - Untitled-6

Basic HTML Version

retning av at det kan gjennomføres tiltak som bedrer situasjonen og som også kan ha positiv
innflytelse på læringsmiljøet.
Instituttets prioriterte tiltak
Praktisk implementering i alle studieprogram: Det er gjennomført store omlegginger i studietilbudet
ved instituttet. Alle endringer er foreløpig ikke planlagt i detalj og gjennomføring av de vedtatte
endringene vil være en krevende prosess der studieprogram må gjennomgås studieår for studieår.
Det er viktig at denne prosessen gis retning av gode og gjennomdiskuterte læringsmål som sikrer
helheten i studietilbudet. Instituttet ønsker å sikre robust klinisk praksis i profesjonsstudiet.
Kvalitetssikring av emner: Instituttledelsen understreker at man nå er på vei inn i en prosess der
systematikk i kvalitetsarbeidet står sentralt. Det er på emnenivå utarbeidet en spørreundersøkelse
for midtsemesterevaluering og en sluttevaluering. Dette kommer i tillegg til arbeidet i
referansegruppene. Hensikten med en «temperaturmåler» i 4-6 uke i hvert emne er for å avhjelpe
emnekoordinator, men det gir også instituttet en tilbakemelding på hva som bør tas tak i. På
profesjonsstudiet har instituttledelsen hatt direkte kontakt med kullet flere ganger også i egne møter
for å få direkte tilbakemelding på hvordan det nye studieprogrammet fungerer.
Instituttets forventninger til fakultetet
Instituttet ønsker fakultetets bistand når det gjelder å få på plass avtaler og stabile
institusjonsnettverk knyttet til praksisinnslaget i profesjonsstudiet.
Instituttet ønsker en avklaring når det gjelder administrative arbeidsoppgaver på institutt- og
fakultetsnivå. Det er eksempelvis ønskelig med bistand ved opprettelse av nye praksisplasser og
ved avtaleinngåelser.
Instituttet ønsker SVT-fakultet sin støtte og samarbeid for å arbeide for NOKUTs pris for
omleggingen av profesjonsstudiet. ( Utdanningsprisen)
161