Page 154 - Untitled-6

Basic HTML Version

4
Analyse av studiekvaliteten: Treårig yrkesfaglærerutdanning (bachelor)
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Mulighe
Inntakskvalitet
Godt motiverte søkere med en
sterk yrkesidentitet
Fortsatt lave søkertall, men en viss
bedring i forhold til 2010
Rekruttere nasjon
Forbedret hjemme
Undervisningskvalitet
Generelt gode evalueringer
For svak sammenheng mellom
yrkesdidaktikk og yrkesfaglig bredde
og dybde. Det kan bli mer helhet og
sammenheng i studiet.
Et tettere samarbe
lærere på NTNU o
Programkvalitet og samfunnsrelevans
Generelt gode evalueringer.
Prioritert utdanning for å
styrke rekrutteringen og
kompetansen i videregående
opplæring
Mangler gjennomgående
profesjonsaspekt
Samarbeid og sa
Bør bli sterkere fo
profesjonsaspekte
dybde
Resultatkvalitet
Generelt gode
eksamensresultater
For høyt frafall, spesielt første
studieår
Arbeide for at skol
legge forholdene
for dem som er tils
Tettere oppfølging
satsing på veiledni
studieteknikk
Rammekvalitet
Samarbeid med HiST
Kompetanse blant faglærere. Få
ansatte med førstekompetanse på
PLU og få ansatte med fagbrev og
erfaring fra vgo på HiST
Førstelektorprogra
stipendiatstillinger,
Styringskvalitet
Programråd, lærermøter
Referansegrupper,
evalueringer
Beslutningsprosessene tar lang tid
Gjennomgang av r