Page 15 - Untitled-6

Basic HTML Version

3.4. Resultatkvalitet
Det er behov for enklere og mindre ressurskrevende rutiner for sensurering av løpende muntlige
vurderinger, forbedrede sensurbeskrivelser, gjennomgang av regler for bruk eksterne
sensorer/tilsynssensorer og en gjennomgang av ordningen for å klage på eksamen. Det er laget et
utkast til en handlingsplan og arbeidet er i gang.
3.5 Samfunnsrelevans
NTNUs kandidatundersøkelse fra 2009 inneholder opplysninger om kandidatenes egne vurderinger
av utdanningens relevans for den stilling de sitter, men ikke arbeidsgivers vurdering av kandidatene.
Figurene nedenfor gir et bilde av hvordan kandidatene har vurdert sin bachelorutdanning fra NTNU.
0 20 40 60 80 100
Andel
HF
IME
NT
SVT
Hvor relevant var din første stilling i forhold til utdanningen din?
Svært lite relevant
Lite relevant
Verken eller
Relevant
Svært relevant
9