Page 11 - Untitled-6

Basic HTML Version

sikrer at kvalitetsfremmende tiltak i studievirksomheten støttes av plan- og budsjettvedtak,
HR-strategier og HR-tiltak, samt oppgradering av undervisningsrom, undervisningsutstyr og
lesesalsplasser.
2.1.2 Ansvar og forankring
Kvalitetsarbeidet er et lederansvar
Studieprogrammene skal som hovedregel være forankret i ledelsen ved en enhet for å sikre
samsvar mellom fagstrategiske ambisjoner og ressursprioriteringer.
Enhetsleder bestemmer mandat for eventuelt programråd og delegerer operativt ansvar for
kvalitetsarbeidet i et studieprogram til studieprogramleder eller programkoordinator der dette
er hensiktsmessig.
2. 1.3. Prosess og gjennomføring
Kvalitetsarbeidet skal ta utgangspunkt i læringsmål som uttrykker fagmiljøets ambisjon for
studentenes læringsutbytte etter fullført studieprogram
Kvalitetsarbeidet skal være rettet mot forbedring og måloppnåelse
Kvalitetsarbeidet skal være en integrert del av den ordinære virksomheten og skal ha et
organisatorisk prosessperspektiv der forankring i staben står sentralt.
Kvalitetsarbeidet skal preges av organisatorisk læring der dialog, erfaringsoverføring og
empiriske analyser står sentralt.
Kvalitetsarbeidet skal sikre studentenes medvirkning i forhold som er viktige for studie- og
undervisningskvaliteten og for læringsmiljøet
5