Page 10 - Untitled-6

Basic HTML Version

Med dette utgangspunkt ble dialogmøtene med enhetene mer sentrale i gjennomføringen av
fakultetsledelsens oppfølging av kvalitetsarbeidet. Fakultetets «bestilling» til enhetene i november
2011 var som følger :
I møtene med enhetene vil fakultetsledelsen ta utgangspunkt i oppfølging av strategiplanen “KBS
– 2015” og i oppfølging av de fagstrategiske ambisjonene nedfelt i læringsmål for
studieprogrammene. Følgende punkt vil være sentrale:
Hvordan sikres og synliggjøres samfunnsrelevans i studieprogrammene?
Evaluering av masterprogrammene: Hvilke mål bør være sentrale for en slik evaluering og
hvilke evalueringsformer bør anvendes for å oppnå disse målene?
Dialogen med studentene om studietilbudet, undervisning (herunder referansegrupper) og
andre aktuelle saker
Tiltak i meldingen fra 2010 – erfaringer og status.
De nye bachelorprogrammene
Internasjonalisering og samarbeidsavtaler
Arealsituasjonen og lesesalsplasser
Enhetenes meldinger for 2011 og forslag på tiltak
Fakultetet ønsker at enhetsleder eller nestleder, programrådsledere for tverrfaglige
studieprogram, kontorsjef eventuelt studiekonsulenter og alle relevante tillitsvalgte studenter
(ITV), deltar. Fra fakultetet møter prodekanus og de ved studie- og forskningsseksjonen som har
et spesielt ansvar for enheten og kvalitetssikringsprosessen.
2. Retningslinjer og årshjul for kvalitetsarbeidet knyttet til studievirksomheten ved SVT-
fakultetet
De endringer i kvalitetssikringsprosessen som er beskrevet ovenfor, er nedfelt i nye retningslinjer for
kvalitetsarbeidet og et justert årshjul for fakultetsledelsens oppfølging av kvalitetsarbeidet for
studiene ved fakultetet.
2.1 Retningslinjer for kvalitetsarbeidet knyttet til studievirksomheten ved SVT
2.1.1 Mål
Kvalitetsarbeidet knyttet til studiene ved SVT skal være et organisatorisk verktøy som
sikrer strategisk fokus på den faglige helheten og forskningsforankringen til
studieprogrammene
fremmer en utviklingsorientert kultur som er opptatt av studietilbudets samfunnsrelevans og
kvaliteten i studentenes læring og læringsmiljø
4