Hvordan er det å studere lektor på NTNU?
Hva sier studentene?
Ingvild Reed
Hvorfor valgte du NTNU og lektor i språkfag?
Eg kom eigentleg til Trondheim for å bli sivilingeniør, og Trondheim er jo kjend for å vere den beste byen for slike fag. Etter seks år her har eg skjønt at Trondheim er den beste byen for mange andre ting òg! Etter eit år på Gløshaugen skjønte eg at interessa mi for språk og litteratur er så stor at eg heller har lyst til å studere det, og eg begynte her på Dragvoll.
Eg har alltid hatt i bakhovudet at det hadde vore kjekt å vere lærar. Yrket er ein god kombinasjon av det å jobbe med fag og å jobbe med folk. Eg begynte på nordisk fordi eg er glad i litteratur, men etter kvart vart eg så interessert i språkfaga at dette blei språk spesialiseringsretninga mi. Eg har tysk som fag 2, og det er ein fin kombinasjon å ha to språkfag. For meg har lektorutdanninga vore ein veldig god miks av ulike fag. Vi har både mogelegheit til å nerde skikkeleg med språk, i tillegg til at vi kjem ut som pedagogar med ei profesjonsutdanning som er ettertrakta.
Hvordan er det å være student på lektorstudiet?
Det er eit passe stort miljø, og eg opplever at lærarane er opptekne av å bli kjende med oss og lære seg namna våre. Vi har hatt to lengre praksisperiodar. Den første praksisen var prega av korona og at vi ikkje var så mykje på praksisskulen. Den siste praksisperioden på ein ungdomsskule likte eg veldig godt. Eg hadde gode rettleiarar og vi åtte studentane som var i praksis i lag blei godt kjendt. Der merka eg at eg at eg gler meg til å bli lærar!
Hvordan er studiehverdagen din?
Dette semesteret skriv eg masteroppgåve, og difor kan eg legge opp tida heilt sjølv. Eg likar å kome på universitetet kvar dag, slik at eg har struktur på dagane. Då er det kjekt å ha lunsjavtalar med andre! Det er viktig med gode pausar. Eg har grudd meg litt til å skrive master fordi eg har vore redd for at det blir veldig einsformig, men foreløpig har det berre vore kjekt. Eg jobbar dessutan som læringsassistent på norskkursa til NTNU, der utlendingar lærer norsk. Det er ein god mogelegheit til å få nyttig erfaring både som lærar og med å undervise språk. Eg lærer veldig mykje av dei eg underviser til, og begynner å tenke på ting eg aldri har tenkt på før. Kva er til dømes forskjellen på «sport» og «idrett» på norsk?
Hvordan er fritiden din som student?
Eg har vore aktiv i studentfestivalane UKA og ISFiT, og det har gjeve meg utruleg kjekke opplevingar og erfaringar. I tillegg er eg glad i musikk og har spelt i musikkgrupper. Eg er òg glad i friluftsliv og ski, og då er jo Bymarka veldig kjekk å ha. For meg som kjem frå ein liten plass har Trondheim vore akkurat passe stor.
Har du vært på utveksling i løpet av studiet?
Ja, eg var på utveksling både gjennom tyskstudiet og på nordisk. På årsstudiet i tysk var eg ein månad på språkkurs i Kiel saman med resten av klassa, og i tillegg var eg på utveksling i Aachen. På nordisk var eg både på eit sommarkurs gjennom Nordkurs, og eg var eit semester i Reykjavík. Så ja, eg har verkeleg brukt mogelegheitene som finst for utveksling, og det er eg så glad for! Det har gjeve meg ekstra perspektiv på det faglege, gjort meg tryggare på meg sjølv og gjeve meg gode venar i andre land.
Ida Svendsrud
Hvorfor valgte du NTNU og lektor i språkfag?
Jeg valgte NTNU fordi jeg hadde hørt så mye bra om studiemiljøet i Trondheim. I tillegg hadde jeg hørt - og nå selv erfart - at NTNU har mange gode forelesere. Det er også et stort pluss at Trondheim er en så koselig by.
For min del var det egentlig litt tilfeldig, ettersom jeg alltid har vært så ubesluttsom. Helst skulle jeg ha studert alt mulig rart, men da jeg til slutt måtte ta et valg vektla jeg den store interessen min for språk og litteratur. Jeg er i tillegg glad i å formidle, skrive og å skravle, så da passet lektorprogrammet perfekt! Det skal også sies at man ikke binder seg til lektoryrket på denne utdanninga, så det er absolutt ikke krise dersom man senere skulle ønske å jobbe med noe annet som omhandler språk, litteratur, kommunikasjon, pedagogikk osv.
Hvordan er det å være student på ditt studieprogram?
Det er veldig bra å være student på lektorprogrammet, kanskje aller mest på grunn av alle de utrolig fine folkene man blir kjent med. I tillegg har vi en del variasjon på studieprogrammet, ettersom vi både har praksis, forelesning, klasseromsundervisning, gruppetimer og seminarer.
Hvordan er studiehverdagen din?
Studiehverdagen min er preget av en god blanding av selvstudier, forelesning og masse hyggelig sosialt. Du styrer en god del av hverdagen din selv, og det er som regel pedagogikk- og didaktikkforelesningene som er de eneste obligatoriske tingene du må møte opp på. Allikevel anbefaler jeg å møte opp i forelesninger så ofte du kan, både fordi du får et nytt syn på fagstoffet, men også fordi det er en sosial møteplass. Det er faktisk ganske koselig på Dragvoll, så å ta bussen opp dit for ei forelesning føles verdt det når du får møtt venner og kjøpt en kaffe på Sito etterpå.
Hvordan er fritiden din som student ?
Min erfaring er at du har mer enn nok fritid. Hvis du legger ned en god innsats i hverdagen, så har du fri de fleste kvelder og helger til å gjøre det du vil. Fritiden kan brukes til alt du måtte ønske, og personlig er jeg veldig glad i å ha det gøy med venner og å holde meg i aktivitet. Jeg vil også absolutt anbefale å søke et frivillig verv i løpet av studietida, for da skaffer du deg så mange nye venner!