Navigasjon

  • Hopp til innhold
NTNU Hjemmeside NTNU Hjemmeside

Lærerspesialist (MLS)

  • Studier
    • Studere på NTNU
    • Finn studieprogram
    • Søke opptak
    • Videreutdanning og deltid
    • Forkurs og oppfriskning
  • Studentliv
    • Student i Gjøvik
    • Student i Trondheim
    • Student i Ålesund
  • Forskning og innovasjon
    • Forskning
    • Innovasjon
    • Satsingsområder
    • Toppforskning
    • Ekspertlister
    • Ph.d.
  • Om NTNU
    • Fakulteter og institutter
    • Sentre
    • Bibliotek
    • Kart
    • Ledige stillinger
    • Arrangement
    • Nyheter
    • Kontakt oss
    • Om NTNU
  1. Studier
  2. Lærerspesialist (MLS)
  3. Læringsutbytte

Språkvelger

Læringsutbytte - Lærerspesialist

×
  • Lærerspesialist (MLS)
  • Søk opptak
  • Studiets oppbygging
  • Pris og angrerett
  • Læringsutbytte
  • Praktisk informasjon
MENY

Lærerspesialist

Erfaringsbasert masterprogram (deltid) Trondheim

Lærerspesialist

– Læringsutbytte

Læringsutbytte

Kunnskap

Kandidaten: 

  • har avansert kunnskap innenfor sentrale deler av faget og fagdidaktikken
  • har avansert kunnskap om ulike læringsteorier
  • har avansert kunnskap om veiledningsformer og utviklingsarbeid og hvordan disse kan bidra til endring og utvikling i faget i skolen
  • har inngående kunnskap om relevant forskning og teori, samt vitenskapelige tenkemåter, forskningsmetoder og etikk
  • har spesialisert innsikt i et avgrenset fagområde (masteroppgaven)
  • har inngående kunnskap om hva som kreves av en vitenskapelig tekst innenfor valgt fagområde
  • har kunnskap om referansestandarder og fagtekster

Ferdigheter

Kandidaten: 

  • kan anvende kunnskap til å analysere faglige problemstillinger
  • kan bruke relevante metoder for forskning og faglig utviklingsarbeid på en selvstendig måte
  • kan samarbeide med og lede og veilede kolleger i prosjekter med sikte på å utvikle undervisningen og faget ved egen skole
  • kan under veiledning utforme og gjennomføre et forskningsprosjekt i tråd med gjeldende forskningsetiske normer

Generell kompetanse

Kandidaten:

  • kan selvstendig analysere og kommunisere problemstillinger innenfor fag og fagdidaktikk med kolleger og ledelse
  • kan lede faglig utviklingsarbeid ved skolen
  • kan bidra til forskningsbasert utvikling i samarbeid med kolleger
  • kan anvende sine kunnskaper for å finne svar på relevante problemstillinger innenfor fagområdet
  • kan formidle et omfattende selvstendig forskningsarbeid innenfor fagområdets uttrykksformer

NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

  • For ansatte
  • |
  • For studenter
  • |
  • Innsida
  • |
  • Blackboard

Studere

  • Om studier
  • Studieprogram
  • Emner
  • Videreutdanning
  • Karriere

Aktuelt

  • Nyheter
  • Arrangement
  • Jobbe ved NTNU

Om NTNU

  • Om NTNU
  • Bibliotek
  • Strategi
  • Forskning
  • Satsingsområder
  • Innovasjon
  • Organisasjonskart
  • Utdanningskvalitet

Kontakt

  • Kontakt oss
  • Finn ansatte
  • Spør en ekspert
  • Pressekontakter
  • Kart

NTNU i tre byer

  • NTNU i Gjøvik
  • NTNU i Trondheim
  • NTNU i Ålesund

Om nettstedet

  • Bruk av informasjonskapsler
  • Tilgjengelighetserklæring
  • Personvern
  • Ansvarlig redaktør
Facebook Instagram Linkedin Snapchat Tiktok Youtube
Logg inn
NTNU logo