Emne - Prosjektutvikling - PED3009
PED3009 - Prosjektutvikling
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Oppgave
Karakter: Bestått/ Ikke bestått
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Oppgave | 100/100 |
Faglig innhold
Emnet omhandler prosjektplanlegging og prosjektutvikling, og det å designe metodisk tilnærming for eget masterprosjekt. Emnet omfatter tema som akademisk skriving med vekt på masteroppgave, litteratursøk, vurdere kvalitet i akademiske tekster og forskningsprosjekt, samt aktuell forskning ved instituttet.
Læringsutbytte
Studenten har:
- inngående kunnskap om planlegging og gjennomføring av vitenskapelig prosjekt
- avansert kunnskap om den vitenskapelige sjanger og fremstilling
- avansert kunnskap om litteratursøk og litteraturgjennomgang
- avansert kunnskap om etiske retningslinjer for forskning
- avansert kunnskap om kvalitetskriterier i akademiske tekster og forskningsprosjekt
Emnet gir grunnlag for å gjennomføre eget mastergradsprosjekt. En av hensiktene med arbeidet i emnet er at det skal være mulig å gjenbruke i masteroppgaven.
Læringsformer og aktiviteter
Forelesning/seminar: 2 timer forelesning/seminar pr. uke i ukene 34-40.
Vrimledag: Informasjon om aktuelle masterprosjekt og presentasjon av tilgjengelige veiledere. Avholdes i begynnelsen av semesteret (vanligvis i uke 36).
Obligatoriske aktiviteter: Minst 80% oppmøte på alle forelesninger, samt deltakelse på vrimledag.
Arbeidskrav: Arbeidskrav må være bestått før innlevering av eksamen. Antall arbeidskrav avtales ved semesterstart.
Obligatoriske aktiviteter
- 80 % obligatorisk oppmøte på forelesningene
- Deltakelse på vrimledag
- Muntlig fremlegg eller skriftlig innlevering
Mer om vurdering
Eksamen: Prosjektskisse på ca. 4 sider leveres i uke 42.
Spesielle vilkår
Obligatorisk aktivitet fra tidligere semester kan godkjennes av instituttet.
Krever opptak til studieprogram:
Læring i arbeidsliv og samfunn (MVL)
Pedagogikk (MPED)
Rådgivningsvitenskap (MRÅDG)
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Læring i arbeidsliv og samfunn (MVL)
Pedagogikk (MPED)
Rådgivningsvitenskap (MRÅDG)
Anbefalte forkunnskaper
Emnet PED3010 Pedagogiske forskningsmetoder (eller tilsvarende) bør være tatt tidligere eller i samme semester som PED3009.
Forkunnskapskrav
PED1005 eller tilsvarende. Studenter fra masterprogrammet i rådgivningsvitenskap eller master i læring i arbeidsliv og samfunn kan søke instituttet om å få ta emnet.
Kursmateriell
Selvvalgt pensum på ca 500 sider.
Studiepoengreduksjon
Emnekode | Reduksjon | Fra | Til |
---|---|---|---|
PED3007 | 7.5 | HØST 2012 |
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
7.5 SP
Studienivå: Høyere grads nivå
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2024
Undervisningsspråk: Norsk
Sted: Trondheim
- Pedagogikk
Ansvarlig enhet
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Oppgave
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
-
Høst
ORD
Oppgave
100/100
Innlevering
16.10.2024
INSPERA
23:59 -
Rom Bygning Antall kandidater - Vår ORD Oppgave 100/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"